    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <6...@4...com>
    <obh37c$2jl$2@node1.news.atman.pl>
    <58dd29bf$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    <objbmr$f6g$1@node1.news.atman.pl>
    <58dd3d98$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <objf5t$f6g$2@node1.news.atman.pl>
    <58dd442e$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    <objhlr$f6g$3@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Ida podwyzki
    Date: Thu, 30 Mar 2017 21:11:35 +0200

    W dniu 30.03.2017 o 19:45, J.F. pisze:

    >Nie wiem co miałeś na myśli, ale nie wydaje mi się:

    ale ponizej cytujesz rozporzadzenie dla drogowcow, a nie dla kierowcow
    :-)

    >Granica obszaru zabudowanego wyznaczonego
    >znakiem D-42 powinna byç powiazana z wyst´puja-
    >ca wzd?u˝ drogi zabudowa o charakterze mieszkalnym
    >i wyst´pujacym na drodze ruchem pieszych.
    >Znak D-42 powinien byç umieszczony w pobli˝u
    >miejsca, w którym nast´puje wyraena zmiana charakteru
    >zagospodarowania otoczenia drogi. Znak
    >D-42 powinien byç powiazany z takimi elementami
    >zagospodarowania drogi, jak:
    >-- poczatek chodnika,

    A jak ruch pieszy jest spory, a chodnika jeszcze nie ma ?

    >-- wyjazdy bramowe z posesji,

    a jak sa wyjazdy z posesji, ale nie bramowe, tylko drogi (wewnetrzne
    nawet) z oddalonych posesji ?

    >Jako obszar zabudowany nie powinny byç oznakowane
    >miejsca, w których:
    >-- zabudowa mieszkalna jest oddalona od drogi
    >i nie jest z nia bezpoErednio zwiazana,
    >-- strefy przedmieEç, w których zabudowa ma charakter
    >handlowo-us?ugowy (hurtownie, warsztaty,
    >du˝e sklepy), je˝eli nie wia˝e si´ z nia intensywny
    >ruch pieszych w pobli˝u drogi,

    A jak jest taka zabudowa i sie wiaze duzy ruch pieszy ?
    Albo pieszego nie ma wcale, za to samochodowy jest duzy, ciagle
    wjezdzaja i wyjezdzaja do tych warsztatow :-)

    >-- koniecznoEç ograniczenia pr´dkoEci wynika jedynie
    >z warunków geometrycznych i technicznych
    >drogi,

    I co wtedy zrobic ? Postawic znak ograniczenia co kazde
    "nieskrzyzowanie" ?

    >-- wyst´pujacy ruch pieszych wynika jedynie z lokalizacji
    >przystanku autobusowego, skrzy˝owania
    >dróg lub ma charakter sezonowy.

    A co zrobic, jak ruch pieszy jest duzy, ale tylko w sezonie ?

    J.