    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Idą promocje
    Date: Sat, 18 Jan 2020 09:10:39 +0100

    W dniu 18-01-2020 o 08:36, ddddddddddddd pisze:

    > ja już nie do końca - bo ile czasu ładuje się teraz elektryk na szybkim
    > złączu? 400km zasięgu/30minut ładowania?

    Tylko Tesla na Superchargerze.
    Pozostałe jednak ze dwa razy dłużej.

    Niemniej - jak nie masz czasu na pół godziny przerwy po 400 km, to może
    lepiej jak w ogóle nie będziesz jeździł po drogach, chyba że z z
    tachografem....

    >jak codziennie musisz robić
    > 800km to będzie upierdliwe, ale da większości, która max dwa trzy razy w
    > roku robi powyżej 500km praktycznie niezauważalne
    > Czas ładowania robi różnicę teraz, bo wypuszcza się (specjalnie?)
    > samochody ułomne - sprawdziłem w moim rejonie i jakbyś chciał elektryka,
    > to najtaniej masz Seata za chyba 160 funtów miesięcznie - ale bez
    > szybkiego złącza ładowania. Z szybkim złączem już chyba 220/m-c.

    Brałbym w ciemno u nas - obecnie szukam czegoś do wynajęcia na miesiąc
    czy dwa, bo PIS ociąga się z dopłatami do elektryków, a poprzedniego już
    sprzedaję.
    Nawet za kilkuletni, budżetowy samochód spalinowy w rodzaju Peugeota
    301, musisz wybulić z 1500-2000 za miesiąc.

    > Jeżeli potrzebujesz auto też w trasę (nawet sporadycznie), to musisz
    > zaczekać aż pojawią się auta z szybkim ładowaniem w niskiej cenie.

    Na razie ceny rosną, od tego stopnia że jazda w trasie na elektryku
    wychodzi dużo drożej niż w spalinowym.
    Ostatnia cena z Ionity na Polskę to 3,5 zł/1 kWh.

    Tak z kilkanaście razy drożej niż ładuję w domu.