  • Data: 2016-04-11 15:31:23
    Temat: Re: Idioci, wszędzie idioci!
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 9 kwietnia 2016 22:23:26 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > troche odbiegne od tematu.
    > Zdrzyło mi się przeczytać kiedyś ksiązkę.
    > "Krótka historia prawie wszystkiego" Brysona.
    > Dwie rzeczy zapmietałem te wszystkie szkielety które są pokazywane w muzeach
    > to podróbka. Znaczy sie zawsze pare kości jest orginalnych natomiast reszta to
    odlewy.

    > Druga rzecz.
    > Jeśli historię całego wszechświata porównanąc do roku. To człowiek istnieje kilka
    godzin a cywilizacja jaką znamy kilka chwil.
    > I tak patrząc z tej prespektywy patrząc i słuchając jakie niektórzy mają
    > problem to być może homo sapiens jest tylko ślepą uliczką ewolucji.
    >
    > I na koniec troche w temacie.
    > No i oczywiście temat superwulkanów . I sławny Yellowstone.
    > Który budzi sie co 300 tys lat.
    > I mniej więcej teraz powinien wypaść kolejna erupcja.
    > Aż sprawdziłem w google a tu w 2015 roku Sumatra się budzi:
    >
    > http://pogoda.wp.pl/gid,17640147,kat,1035571,title,B
    udzi-sie-superwulkan-Jest-grozniejszy-niz-Yellowston
    e,galeria.html?ticaid=116cde

    > Pocieszam sie tylko tym że dla takiego wulkanu 1000 lat w lewo czy w prawo
    > to jak mgnienie oka

    No właśnie pytanie co ludzkość potrafi zrobić. Czy my jesteśmy w stanie schłodzić
    skałę pod powierzchnią w stopniu który dla takiej komory magmowej wulkanu ma jakieś
    znaczenie. A może inaczej: jak długo musielibyśmy ją chłodzić, zanim cokolwiek
    stwardnieje w stopniu który może zadecydować czy wulkan wybuchnie, czy odpuści. Czy
    to są lata, czy dziesiątki lat, czy setki, czy tysiące? Nie wiem.