  • Data: 2016-04-11 16:47:51
    Temat: Re: Idioci, wszędzie idioci!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:fa26b4d8-41a7-4bd5-8082-8bf9a6fe1e9a@go
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 11 kwietnia 2016 14:47:29 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    > Dyskusja zeszla na jednolita twarda skorupe ...

    >Bezprzedmiotowa, ale skoro już masz chęć drążyć, to powiedz skąd w
    >Tobie wiara że jama skurczowa podczas zastygania jądra powstanie pod

    Wnetrze ciekle, a grawitacja ciagle dziala.
    Jakakolwiek jama w srodku zostala by zalana magma, a ilosci ktora do
    jamy wplynela, zabrakloby gdzies wyzej ...

    No chyba ze w jamie by sie zgromadzil gaz nadkrytyczny o gestosci
    porownywalnej z ciecza.
    Kto wie - moze i tak jest.

    >Zasilamy. Znowu, ta "wielkość" to tylko kwestia skali, ale zacisków z
    >generatora w palcach byś nie utrzymał.

    Do podgrzania piwnicy jakas drobna moc potrzebna, a do elektrowni o
    pare rzedow wieksza.
    A zasilamy ... tam, gdzie warunki sprzyjaja i lawa blisko powierzchni.

    P.S. Ciekawie jest w Tatrach - w jednym miejscu plyna gorace zrodla, a
    w niedaleko obok - lodowe jaskinie.

    > O masz:
    > http://niepoprawni.pl/blog/satyr/co-z-torunska-geote
    rmia-czy-poszla-w-zapomnienie
    > 3850m glebokosci i ledwie 60 stopni.
    > Do ogrzewania domku moze sie nada, do elektrowni nie..

    >A on chciał stawiać elektrownię, czy basen w piwnicy pod plebanią?

    On chcial cala Szkole Wyzsza ogrzewac.

    >Bo biadolisz że Rydzyk elektrowni nie da rady zasilać, a wydaje mi
    >się że on nigdy nie miał takiego zamiaru.

    Nie, ja biadole, ze warunki w kraju niemalze wykluczaja mozliwosc
    budowy elektrowni geotermicznych.
    Wiec to znow nie jest rozwiazanie dla nas.

    Oczywiscie Torun to nie caly kraj, ale czy sa jakies lepsze miejsca ?
    Niestety/na szczescie - nie mamy w kraju czynnych wulkanow.

    >Nie musi niczego obalać. Jak masz z jednej strony parownik na 60C, z
    >drugiej strony skraplacz na 20C, to masz na turbinie 24 bary, przy
    >pierwszym >lepszym freonie, bez żadnego kombinowania.

    I sprawnosc na poziomie 10%, o ile dobrze pojdzie.
    I mam watpliwosci czy to w ogole zakreci - tzn biorac pod uwage ilosc
    czynnika, ktory musi przez turbine przeleciec, jej wielkosc - czy
    bedzie w stanie tarcie w lozyskach pokonac, i chocby pompe kondensatu
    napedzic.

    To chyba zalezy od wielkosci turbiny ... uda sie z tego choc 1MW
    wycisnac ?

    ps100/

    >Nie wszystko widzisz, uwierz mi.

    OK, ale przywyklem juz do tego, ze jest pelno rewolucyjnych pomyslow,
    a po 20 latach nadal sa pomyslami.
    Jak czegos nie sprzedaja, to tego nie ma :-)
    (no dobra, moze za 25 lat bedzie).

    >Zresztą duzi się nie palą do rewolucji, bo żyją z tradycyjnej
    >energetyki, ale poszukaj co się dzieje na poziomie startupów.

    Ale taki Echogen powinien zyc z malej energetyki :-)

    >Tam nie ma wiedzy zeby skonstruować turbinę, więc wszyscy ćwiczą
    >coraz to bardziej zaawansowane Stirlingi. Są rynkowe produkty, może
    >jeszcze nie reklamują ich w TVP1, ale kto chce znaleźć ten znajdzie.

    Rynkowe ? Czy "dysponujemy wiedza i technologia i czekamy na klienta".
    A klient jak sie znajdzie, to bedzie musial w koncu zaplacic 10x
    wiecej niz mu mowiono, a wynik nadal niezbyt satysfakcjonujacy.

    No i ... jesli dobrze licze, to kilometr szescienny granitu zawiera
    imponujaca ilosc ciepla, ~2*10^15 na kazdy stopien C/K temperatury.
    Jesli jednak bedziemy z niego czerpac 1MW, to ta liczba starczy na 67
    lat.
    Jesli ma to jednak byc 1MW pradu, to ciepla bedzie trzeba z 10MW,
    jesli nie 20, i juz po 6.7 latach temperatura spadnie o 1C, a po 67
    zamiast 60C zrobi sie 50C.
    I to mialem na mysli piszac o wychlodzeniu i odnawialnosci.

    Oczywiscie ponizej jest jeszcze wiele kilometrow, a nawet tysiecy km
    skaly i magmy, ktora caly czas bedzie dostarczala cieplo w gore.
    Plus te reakcje jadrowe, ktore podejrzewamy, ze zachodza w jadrze
    ziemii.

    No i w kraju mamy obecnie zapotrzebowanie/produkcje 0.1MWe/km^2. Wiec
    powinno na troche starczyc ... o ile na 60C turbina ruszy :_)

    P.S. Rydzyk cos sie nie chwali ile tej cieplej wody jest - choc 1MWt ?
    PPS. Z odwiertu wyplywa woda pod cisnieniem 6.5 bar ... skad to
    cisnienie ? Stare zapasy zamkniete w skale dawno temu i scisniete
    wyzszymi warstwami, czy taka roznica wynika z roznej gestosci wody w
    obu rurach ?

    J.