eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingIle czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa? › Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
  • Data: 2019-12-14 11:10:39
    Temat: Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 14 grudnia 2019 02:44:21 UTC+1 użytkownik osobliwy nick napisał:
> [...]
    liczbami (domyślnie implementuje arytmetykę modulo 2^32 albo 2^64)

    > To duża wada, bo ja bardzo często pracuję na dużych liczbach. Aczkolwiek są
    biblioteki przeznaczone dla większych liczb. Tyle, że już ich instalacja była tak
    zniuansowana, że jak robiłem to te kilka lat temu, to mnie przerosła.

    No właśnie, C++ oprócz bycia zawiłym językiem jest też zawiłym ekosystemem, co nie
    ułatwia realizacji celów, jeżeli się w niego wcześniej dość głęboko nie zagrzebałeś

    dobrych materiałów dydaktycznych, a do tego wspiera od razu arytmetykę o dowolnej
    precyzji oraz liczby wymierne.

    > Pierwsze słyszę o tym języku. Poza użytecznością do moich zastosowań, tak sobie
    myślę, że fajnie by było jednak mimo wszystko, aby był to język, który mógłby się
    przydać również gdzieś indziej, w szczególności na rynku pracy. Czy Racket stwarza
    opcje znalezienia po tym pracy, zakładając, że po kilku latach przygody z nim
    zacząłbym myśleć o jakichś zleceniach?

    Jeżeli idzie o Racket, to jest głównie używany do nauki programowania w USA (program
    "Bootstrap World") i w Niemczech (program "Dein Programm"). Z punktu widzenia rynku
    pracy raczej nie jest perspektywiczny (choć jest np studio Naughty Dog, które robi
    gry na Playstation, i używa go do tworzenia swoich wewnętrznych narzędzi. Ale to
    raczej wyjątek.)

    dość wydajną implementacje, i jest też sobie w stanie poradzić z dużymi liczbami (i
    pod względem składni mocno przypomina klasyczną notację matematyczną).

    > Też pierwszy raz słyszę nazwę. Poczytam o nim, zanim zdecyduję czego się uczyć.

    Akurat na ten język zrobiła się ostatnio moda, i daje jakieś perspektywy
    zatrudnienia. Z Twojego punktu widzenia ma też tę zaletę, że możesz łatwo ograniczyć
    zakres zmiennych do rozmiaru słowa maszynowego (np. 32 albo 64 bity), uzyskując
    wydajność bliższą asemblerowi.