eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingIle czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa? › Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
  • Data: 2019-12-17 19:19:51
    Temat: Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > O, ciekawe.
    > Ile razy w życiu napisałeś moduł w C++ który miał być wołany z Javy?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Java_Native_Access

    Również: https://www.teamdev.com/jniwrapper

    [Ć]
    > Jakoś nie podążam za argumentem. Ć można użyć wszędzie tam, gdzie można użyć C++,
    ale także tam, gdzie nie można, czyli np. na host-agnostic JVM.

    Host-agnostic JVM? A co to takiego?
    Kazdy JVM jaki znam, jest natywnym, nieprzenośnym programem.

    > I z tego wynika, że zakres zastosowań C++ jest większy, niż Ć?

    Jeżeli można translować w obu kierunkach (a w sensownym podzbiorze można), to już na
    tej podstawie można powiedzieć, że zakres jest taki sam. A skoro C++ można
    *dodatkowo* kompilować bezpośrednio na docelową platformę (a o kompilatorach Ć nie
    słyszałem), to jest to dodatkowa cecha, której Ć nie ma. Więc zakres zastosowań C++
    jest większy.

    [Python]
    > Rzeczywiscie, konkret. "Potrzebujemy nowego Perla". "Ale co jest nie tak ze starym
    Perlem? Ma przepastne repozytorium modułów CPAN"

    Gdyby ze starym Perlem było wszystko OK, to Python nie miałby przestrzeni do
    zagospodarowania. W szczególności największym problemem starego Perla było to, że był
    stary. Ta branża tego nie lubi.
    A skoro ludzie używają Pythona tam, gdzie wcześniej używaliby Perla, to najwyraźnie
    ta zmiana kulturowa była potrzebna (i udana).

    dotychczasowych fanów LISPa, to ta promocja nie miała wpływu dokładnie na nic.

    > Skąd wiesz?

    Bo artykuł był skierowany do użytkowników LISPa - i gdyby tak było, to liczba
    użytkowników Pythona mogłaby co najwyżej osiągnąć liczbę użytkowników LISPa i to
    zakładając, że wszyscy byliby tak zachwyceni, że 100% tej populacji by zmieniło
    język.

    Mam jednak wrażenie, że w czasie jak ten pan pisał ten artykuł, to Python już był
    dalej w wyścigu. I właśnie dlatego w ogóle ten artykuł napisał.

    > Wśród natłoku domorosłych teorii jedna odpowiedź się wydaje dość interesująca:
    >
    > "I've been using Python since 2000, and my first contact was probably in 1998.
    >
    > At that time Python was already a popular language in some circles. It was starting
    to see serious use as a language for system automation tasks. Some notable
    applications written in Python at that time included:
    > - The original version of the Google crawler. [...]"

    Tak. Python był już tak popularny, że został tam użyty. A potem potem porzucony na
    rzecz lepszych rozwiązań.
    Ale nie nazywałbym tego "inwestowaniem w Pythona", co sugerowałeś. Dla mnie
    inwestowanie w Pythona zaczęło się wraz z zatrudnieniem Guido. Czyli właściwie wtedy,
    gdy już nie trzeba było w Pythona inwestować. To był (spóźniony) ruch marketingowy i
    tyle.

    BTW - YouTube to też Python (oczywiście nie liczymy streamingu). Przynajmniej kiedyś
    tak było.

    > [o dostępności dobrych narzędzi]
    [...]

    Ładne przykłady, chociaż w kontekście komunikacji bardziej myślałem o standardach
    takich jak ASN.1 albo OMG (CORBA, DDS, itd.), natomiast w temacie analizatorów
    statycznych zdecydowanie nie miałem na myśli własnego systemu typów, tylko narzędzia
    takie jak LDRA, Parasoft, Klocwork, itp.

    > Jeżeli idze o generowanie kodu z UMLa, to raczej stronię od UMLa i wydaje mi się to
    raczej umierającym wymysłem.

    Nic podobnego. W ogóle nie chce umrzeć.

    No i dalej nic nie ustaliliśmy.