eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingIle czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa? › Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
  • Data: 2019-12-14 09:01:17
    Temat: Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2019-12-13 o 17:58 -0800, osobliwy nick napisał:
    > No własnie zniechęciłem się nieco do tego języka, z drugiej jednak
    > strony tak jak pisał kolega, widzę, że jest on uniwersalny, dużo firm
    > w tym programuje.

    C++ to kosmiczna armata do strzelania w orbitalną gwiazdę śmierci.
    Zainteresuj się "zwykłym" C - wielokrotnie łatwiejszym do ogarnięcia
    (co nie znaczy że łatwiej w nim pisać bezbłędne programy). A jeśli
    później poczujesz potrzebę dodania plusów, to się tych plusów douczysz.

    > Ale już na wstępie pisząc swój pierwszy program w
    > C++ napotykam schody, bo tak jak pisałem w poprzednim wątku chcę
    > robić przykładowo obliczenia na liczbach 128-bitowych. I już jest
    > problem, bo C++ nie obsługuje takich liczb.

    W gcc i clang można korzystać z liczb 128 bitowych dzięki rozszerzeniu
    GNU języku - nie ma potrzeby niczego dodawać, typ dostępny jest z
    marszu. Wystarczy go zadeklarować:

    __uint128_t mojaliczba;

    Korzystam z tego na co dzień do obliczeń masek IPv6.

    Mateusz