eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingIle czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa? › Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
  • Data: 2019-12-16 21:53:13
    Temat: Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 16 grudnia 2019 20:02:06 UTC+1 użytkownik Maciej Sobczak
    napisał:

    > Nie, bo Java będzie tylko podzbiorem targetów mojego modułu.

    O, ciekawe.
    Ile razy w życiu napisałeś moduł w C++ który miał być wołany z Javy?

    > Nie. Bo jeżeli zaczynasz traktować język jako źródło do translacji, to C++ też tak
    można wykorzystać (nota bene, pierwszy "kompilator" C++ to był translator do innego
    języka). Rozsądny podzbiór C++ da się translować na dowolny inny język imperatywny,
    zapewne również na język Ć.

    > Oznacza to, że zarówno C++ jak i Ć można translować na coś innego, ale C++ można
    jeszcze kompilować na dowolną platformę bezpośrednio (i można robić to tak dobrze, że
    nie ma już motywacji do translowania C++ na inny język). Z tego wynika, że zakres
    zastosowań C++ jest większy, niż Ć.

    Jakoś nie podążam za argumentem. Ć można użyć wszędzie tam, gdzie można użyć C++, ale
    także tam, gdzie nie można, czyli np. na host-agnostic JVM. I z tego wynika, że
    zakres zastosowań C++ jest większy, niż Ć?

    > [Python]
    >
    > Potrzebny był nowy Perl. Python wypełnił tą niszę proponując świeższą składnię, w
    szczególności bardziej atrakcyjną dla początkujących.

    Rzeczywiscie, konkret. "Potrzebujemy nowego Perla". "Ale co jest nie tak ze starym
    Perlem? Ma przepastne repozytorium modułów CPAN"

    po tym, jak Norvig zaczął go promować.

    > Jeżeli objawem tej promocji był wspomniany przez Ciebie artykuł napisany dla
    dotychczasowych fanów LISPa, to ta promocja nie miała wpływu dokładnie na nic.

    Skąd wiesz?

    > Z Quory (bo akurat tam mi wyskoczyło):
    >
    > https://www.quora.com/Why-is-Python-so-popular-despi
    te-being-so-slow

    > Na tej stronie słowa LISP i AI nie występują ani razu, więc chyba nikt z
    dyskutantów nie dostrzega związków Pythona z tymi dwoma.
    > Jest natomiast wzmianka o zastosowaniach, które wcześniej były domeną właśnie
    Perla.

    Wśród natłoku domorosłych teorii jedna odpowiedź się wydaje dość interesująca:

    "I've been using Python since 2000, and my first contact was probably in 1998.

    At that time Python was already a popular language in some circles. It was starting
    to see serious use as a language for system automation tasks. Some notable
    applications written in Python at that time included:
    - The original version of the Google crawler. [...]"

    > [o dostępności dobrych narzędzi]
    >
    > To jaki dobry generator kodu z UMLa polecasz, albo generatory serializatorów dla
    różnych standardów komunikacyjnych, albo porządny debugger (również zdalny), albo
    chociaż coś do automatycznej generacji dokumentacji z kodu (z diagramami)? Albo
    jakieś niezależne analizatory statyczne?

    Jeżeli idzie o dokumentację kodu, to Racket ma Scribble i całą potężną bibliotekę do
    generowania grafiki - wszystko w pakiecie. Z Haskellem jest podobnie - obsługuje
    funkcjonalność "literate programming" prosto z pudełka, a do tego można użyć bardzo
    eleganckiej biblioteki do tworzenia diagramów o nazwie Diagrams.
    Jeżeli idzie o statyczną analizę, to Haskell sam w sobie jest przepotężnym narzędziem
    do analizy statycznej, natomiast w Rackecie masz Typed/Racket oraz system kontraktów,
    jak również język Redex do tworzenia systemów typów.

    Jeżeli idze o generowanie kodu z UMLa, to raczej stronię od UMLa i wydaje mi się to
    raczej umierającym wymysłem.

    Jeżeli idzie o "generatory serializatorów dla różnych standardów komunikacyjnych", to
    nie bardzo wiem, o czym mówisz, ale w jakieś 3 sekundy znalazłem to:
    https://docs.racket-lang.org/generator/index.html
    i to:
    https://hackage.haskell.org/package/protocol-buffers

    platformach (tj. Windows, OS X i Linux)

    > iOS, Android? Jakiś RTOS? Bare-metal?

    Nawet widziałem na Commodore 64

    > A jakbym chciał dla odmiany jakieś *trudne* w obsłudze IDE, to da radę?
    > Bo czasem mogę chcieć.

    Oczywiście, jest wtyczka do Emacsa.