eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingIle czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa? › Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
  • Data: 2019-12-14 20:02:40
    Temat: Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Sam chwilę temu pisałeś o problemach z wołaniem Javy z C# albo na odwrót.

    Sam chwilę temu pisałem, że moduł napisany w C++ mogę załadować do Javy i .NETa.
    Więc jeśli celem jest napisanie takiego modułu, to wiem, jak to zrobić bez
    konieczności sięgania po nowe (niedopracowane?) narzędzia.

    Więc pytam, jaka jest wartość dodana, skoro bez tego narzedzia nie mam problemu z
    osiąganiem swoich celów.

    > Tylko skąd będę wiedział, który podzbiór jest tym właściwym?

    Zapytasz na grupie dyskusyjnej? Podpatrzysz implementację innego produktu z tej samej
    lub zbliżonej dziedziny?
    A może przy takich poszukiwaniach niechcący nauczysz się całego języka i wtedy sam
    będziesz mógł taki podzbiór wybrać?

    > Jaki konkretnie sukces osiągnął Python przed zainteresowaniem się nim przez Google?

    A co w ogóle jest miarą sukcesu języka programowania? Bo skoro twierdzisz, że Python
    osiągnął ten sukces po inwestycji ze strony Googla, to chyba masz jakiś pogląd na to,
    czym ten sukces jest?

    > Nie. Oznacza instytucje, które dysponują zasobami. Jeżeli pytasz o jakie korporacje
    chodzi, to przede wszystkim Microsoft z Visual C++, oraz Intel, któty raz że ma
    produkt w postaci ICC, a dwa że kontrybuuje do GCC, bo mu to zwiększa sprzedaż
    procesorów.

    I to są świetne powody, żeby zainteresować się tym językiem planując własny produkt.

    > Sukces C++ wyniknął stąd, że znalazły się podmioty, które zrobiły dla niego dobre
    narzędzia.

    Super! Dobre narzędzia to kolejny powód, żeby się tym językiem zainteresować.
    Po co tracić czas na języki, do których nie ma dobrych narzedzi?

    > Może będzie. Trzymam kciuki.

    Wszyscy trzymamy.

    > Sądzę, że raczej bierze się to stąd, że łatwiej znaleźć developerów C++ niż Common
    Lispa (w pierwszym przypadku) i łatwiej uzyskać dobrą wydajność w C++ niż w Javie (w
    drugim przypadku).

    To są same świetne powody, żeby wybrać C++ do kolejnego projektu.

    > W każdym razie clou jest takie, że rozwijanie projektu jest czymś innym, niż
    utrzymanie produktu.

    Nie dostrzegam tego clou. Nie widzę sensu rozwijania produktu w jakimś języku, który
    nie będzie się nadawał do dalszego utrzymania tego produktu - chociażby dlatego, że
    skazałbym się na koszt przepisywania tego produktu. Praktyka pokazuje, że rozwiązania
    tymczasowe mają zdumiewającą zdolność przetrwania, więc najlepiej ich z góry uniknąć
    i od razu zrobić dobrze (o ile w ogóle mamy długofalową wizję co to ma oznaczać - ale
    jeżeli plan jest komercyjny, to jakaś wizja najwyraźniej jest).