    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Indukcyjność cewki długofalowej
    <oijos2$kas$1@node1.news.atman.pl> <oilbi6$5ip$1@node1.news.atman.pl>
    <oilgm5$al4$1@node1.news.atman.pl> <oim78u$7np$1@node2.news.atman.pl>
    <ointco$l2v$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@4...net>
    <oiquut$m50$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oir6pd$tl2$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oird3m$14u$1@node1.news.atman.pl> <s...@t...dom>
    <595219ed$0$5143$65785112@news.neostrada.pl>
    <595223aa$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>
    <595224f0$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <5952290c$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 27 Jun 2017 12:34:30 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > Tak pisano, ale czy to prawda i czy w duzej ilosci na polskich
    > ziemiach ? I jeszcze w AK-owskiej partyzantce.

    Kiedyś już tu było o tym. W skrócie: ojciec kolegi przywiózł taki
    generator ze Związku Radzieckiego, więc prawda. To było na początku
    lat osiemdziesiątych, w niezelektryfikowanych syberyjskich wioskach
    takie rzeczy były w użyciu. U partyzantów raczej nie.

    > A pradu z tego ile ? Lampa naftowa moc ma umiarkowana, na wyjsciu
    > tej przetwornicy to bym sie gora kilku W spodziewal, do prostego
    > odbiornika moze starczy, do nadajnika zabraknie ... ale akumulatory
    > moze podladowac.

    Prądu do odbiornika bateryjnego jest dość -- wprost zasila żarzenie,
    a przez wibrator anody. Zaś co do akumulatorów, to one w ogóle mało
    partyzanckie. Jednak baterie.

    --
    Jarek