eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaIndukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu › Re: Indukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu
  • Data: 2020-02-04 21:16:55
    Temat: Re: Indukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.02.2020 o 14:11, Queequeg pisze:
    > Wpadł mi w ręce stary, PRL-owski, elektromechaniczny licznik prądu,
    Najwolniej obracający się licznik tego typu, jaki znam ma 120 obr/kWh.
    Żeby nie przedobrzyć trzeba by zrobić jakieś 40% obrotu, aby tarcza się
    miała cofnąć. Daje to jakieś 3 Wh pobranej energii. To równowartość 0,05
    grosza.
    Mieliśmy kiedyś w pracy kolegę, który telefon ładował tylko w pracy,
    żeby w domu zaoszczędzić. Myślę, że oba pomysły są podobne ;-)
    Jacek