  • Data: 2017-04-12 16:35:51
    Temat: Re: Inowacyjne prace budowlane, trochę polityka
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-12 o 14:49, bartekltg pisze:
    (...)

    > Standardowy most na tira to _innowacja_?
    > Rozumiem, że mówi się u nas, zę mamy zapaść techniczną, ale bez przesady;-)

    Trzeba dostosowywać standardowy projekt do niestandardowych warunków.
    Rzeki ma różne szerokości, a brzegi różne wysokości.
    Zamiast dodatkowej podpory można zwiększyć jedno przęsło itp.

    > Zresztą, nikt nie broni ci tak zrobić. Paragraf jest dla przypadków,
    > gdy projekt wymagałby wspolpracy projektanta z wykonawcą.
    > Projektant może chcieć użyć czegoś niestandardowego, to musi
    > pogadać z wykonawcą, jak to można zrobić. I się okaże, że nie można,
    > ale można coś podobnego... I projektant przerabie projekt, bo dostał
    > odatkowe więzy...
    > Coś świta?

    Architekci powinni wkomponować most w panoramę miasta.
    Choć sprowadza się to ostatnio głównie do operowania światłem nocnym.

    Most koło Centrum Nauki Kopernik jest mostem lokalnym.
    Wspólnie ze słynnym tunelem donikąd stanowi dziwną i droga ekstrawagancję.

    WM