  • 1. Data: 2017-04-12 12:20:41
    Temat: Inowacyjne prace budowlane, trochę polityka
    Od: s...@g...com

    Prawo zamówień publicznych :

    Jeden z trybów zamawiania :

    Art. 73a. 1. Partnerstwo innowacyjne to tryb udzielenia zamówienia,
    w którym w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie o zamówieniu zamawiający
    zaprasza wykonawców dopuszczonych do udziału w postępowaniu do składania
    ofert wstępnych, prowadzi z nimi negocjacje, a następnie zaprasza do składania
    ofert na opracowanie innowacyjnego produktu, usług lub robót budowlanych
    niedostępnych na rynku oraz sprzedaż tych produktów, usług lub robót budowlanych.

    Jestem za "dobra zmiana" ale takie coś wprowadzone za czasów PIS mnie wkurza.
    To po co uniwersytety i politechniki?

  • 2. Data: 2017-04-12 12:56:32
    Temat: Re: Inowacyjne prace budowlane, trochę polityka
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 12.04.2017 12:20, s...@g...com wrote:

> [...]
    >
    > Jestem za "dobra zmiana" ale takie coś wprowadzone za czasów PIS mnie wkurza.

    Mogą dać firmom zaplecze naukowe, pomysły. W ramach umowy
    firma-polibuda. (Albo podkradając ludzi;-)
    Nie widziałem jeszce politechniki, która miałąby robotników
    potrzebnych do przeprowadzenia _robót budowlanych_:)

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2017-04-12 13:41:14
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 12 kwietnia 2017 12:56:33 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    > Nie widziałem jeszce politechniki, która miałąby robotników
    > potrzebnych do przeprowadzenia _robót budowlanych_:)

    Idę do projektanta :
    Panie potrzebuje most w tym miejscu ale taki żeby tir przejechał.
    Idę do wykonawcy:
    Pani most potrzebuje wybudować ten co projektant zaprojektował.

    A takie paragrafy to siemierdzą mi tymi atrapami samochodów elektrycznych
    co ostatnio na grupie były.
    I już już będą produkowane tylko żeby kasa była. Państwowa.

    Bo dla mnie jest od tego politechnika żeby chłopaki
    tam siedzieli i patrzyli w sufit.
    Jeden na 10 coś sensownego wymyśli. I może coś z tego wyjdzie.
    A pozostałych 9 w dydaktyke robi.
    Taniej wychodzi i efekt edukacyjny jest.

  • 4. Data: 2017-04-12 13:41:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup
> [...]

    >usług lub robót budowlanych.

    >Jestem za "dobra zmiana" ale takie coś wprowadzone za czasów PIS mnie

    Przeciez nie sa wykluczone - moga skladac oferty.

    A w praktyce:
    -w pewnych dziedzinach uczelnie wcale nie sa bardziej zaawansowane niz
    przemysl, a wrecz odwrotnie.
    Wiec jak zamawiajacy chce cos praktycznego, to sie zwraca do
    odpowiedniej firmy/komorki przemyslowej.

    -przez lata rzady (nie tylko PIS) wyrobily na uczelniach taki zwyczej,
    ze glownie publikacje sie licza.
    To naukowcy musza wybierac tematy, ktore duzo publikacji zrobia, a
    nie jakies zmudne badania :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-04-12 14:49:01
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 12.04.2017 13:41, s...@g...com wrote:

> [...]
    > Idę do wykonawcy:
    > Pani most potrzebuje wybudować ten co projektant zaprojektował.

    Standardowy most na tira to _innowacja_?
    Rozumiem, że mówi się u nas, zę mamy zapaść techniczną, ale bez przesady;-)

    Zresztą, nikt nie broni ci tak zrobić. Paragraf jest dla przypadków,
    gdy projekt wymagałby wspolpracy projektanta z wykonawcą.
    Projektant może chcieć użyć czegoś niestandardowego, to musi
    pogadać z wykonawcą, jak to można zrobić. I się okaże, że nie można,
    ale można coś podobnego... I projektant przerabie projekt, bo dostał
    odatkowe więzy...
    Coś świta?

> [...]
    > Jeden na 10 coś sensownego wymyśli. I może coś z tego wyjdzie.
    > A pozostałych 9 w dydaktyke robi.
    > Taniej wychodzi i efekt edukacyjny jest.

    Pieprzenie. Masz paragraf który umożliwia większą elastyczność.
    Bo wcześniej były inne i można było tylko tak a tak.
    A teraz można jeszcze tak.
    Gdzie tu problem? Że nie pasuje do zamówień wyłożenia
    chodnika kostką? To nie przepis pod to.

    pzdr
    bartekltg

  • 6. Data: 2017-04-12 14:51:50
    Od: s...@g...com

    "
    a następnie zaprasza do składania
    ofert na opracowanie innowacyjnego produktu,
    "
    jakiego inowacyjnego produktu,usługi robót budowlanych
    potrzebujemy IV RP jako organ administracyjny zarządzający tym krajem?

    jak zdefiniować słowo inowacyjne?
    jak dyskretyzować takie pojęcie?
    jaką przyjąć procedurę
    w której dodajemy pojęcia inowacja
    koszt 2 mln złotych
    czas realizacji 18 m-cy wyszło
    wyszła jakaś liczba i można było powiedziec to jest najlepsza oferta.

    Dla mnie to tylko wyciąganie kasy.

    btw :

    który raz już budujemy elektrownie atomową?
    budujemy jeszcze czy już nie?

    mieliśmy zbudować 3000 km autotostrad, mamy je?
    fabryki grafenu w polsce, mamy je?
    kolejny atrapa samochodu elektrycznego, mamy ją?

    Zróbmy spec ustawę i kupmy gotowy biznes:

    Japoński wielobranżowy gigant Toshiba ma potworne problemy finansowe wygenerowane
    działem energetyki jądrowej. Musi sprzedawać swój majątek aby ratowac sytuacje
    finansową. Toshiba jest drugim po Samsungu swiatowym producentem pamieci Flash typu
    NAND. Chce ten dział sprzedać. "Toshiba otrzymała ofertę kupna o wartości blisko 3
    biliony jenów ( ponad 27 mld dolarów ) od Hon Hai Precision Industry w pierwszej
    rundzie procedury przetargowej" - podała agencja Kyodo. Są też inni chętni na zakup
    działu pamieci Flash Toshiby.

    może to jest rozwiązanie

  • 7. Data: 2017-04-12 14:56:54
    Od: s...@g...com

> [...]
    > Bo wcześniej były inne i można było tylko tak a tak.
    > A teraz można jeszcze tak.
    > Gdzie tu problem? Że nie pasuje do zamówień wyłożenia

    no właśnie na co to jest przepis?
    Jakie działania adminstracji państwowej wymagają w Polsce inowacyjności?

  • 8. Data: 2017-04-12 15:03:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości
    >który raz już budujemy elektrownie atomową?

    Na razie tosmy budowali dopiero raz.

    >budujemy jeszcze czy już nie?

    O ile wiem to nie, na razie jest kolejny pomysl kolejnej ekipy przy
    wladzy "a moze by tak atomowke".
    Przy czym ta ekipa programowo jest za weglem :-)

    >mieliśmy zbudować 3000 km autotostrad, mamy je?

    Przybywa/lo ich.
    Razem z ekspresowkami w standardzie autostrad tosmy ponoc juz 3000km
    przekroczyli.

    >fabryki grafenu w polsce, mamy je?

    Latwiej zrobic autostrade, szczegolnie gdy Unia doplaci, niz fabryke
    grafenu, ewentualnie inna calkowicie nowa technologie.

> [...]
    >w pierwszej rundzie procedury przetargowej" - podała agencja Kyodo.
    >Są też inni chętni na zakup działu pamieci Flash Toshiby.

    A nie lepiej im sprzedac ten dzial energetyki jadrowej ?

    >może to jest rozwiązanie

    Raczej kiepskie, bo kupimy ten dzial, a potem on sie bedzie
    degradowal.
    Trzeba by na rozwoj wydawac ... a Toshiba chyba juz policzyla, ze to
    sie nie oplaca :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-04-12 16:00:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup
> [...]

    Ale wlasnie tak sie robi.

    Co zreszta wcale nie jest takie dobre, bo jak ocenic projekt ?
    A projekt powinien byc na przetarg, wiec kryteria wyboru okreslone.

    W/g ceny projektu, czy w/g pieknosci wstepnej wizualizacji, czy np
    wedlug kosztorysu pozniejszej budowy ?

    >Standardowy most na tira to _innowacja_?
    >Rozumiem, że mówi się u nas, zę mamy zapaść techniczną, ale bez
    >przesady;-)

    No, taki calkiem niedawny, na A1 w Mszanie, okazal sie tak
    innowacyjny, ze wykonawca dwa czy trzy razy nie dal rady :-)

    We Wroclawiu projektuje mosty prof Biliszczuk, ale robi to w ramach
    wlasnej firmy/pracowni.

    Taki projekt okazuje sie dosc kosztowny (miliony zl), ale ryzyko
    finansowe tez jest

    http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,15833071,
    GDDKiA_oskarza_o_blad_konstruktora_mostu_Redzinskieg
    o.html

    J.

  • 10. Data: 2017-04-12 16:35:51
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-12 o 14:49, bartekltg pisze:
    (...)

    > Standardowy most na tira to _innowacja_?
    > Rozumiem, że mówi się u nas, zę mamy zapaść techniczną, ale bez przesady;-)

    Trzeba dostosowywać standardowy projekt do niestandardowych warunków.
    Rzeki ma różne szerokości, a brzegi różne wysokości.
    Zamiast dodatkowej podpory można zwiększyć jedno przęsło itp.

> [...]
    > pogadać z wykonawcą, jak to można zrobić. I się okaże, że nie można,
    > ale można coś podobnego... I projektant przerabie projekt, bo dostał

    Architekci powinni wkomponować most w panoramę miasta.
    Choć sprowadza się to ostatnio głównie do operowania światłem nocnym.

    Most koło Centrum Nauki Kopernik jest mostem lokalnym.
    Wspólnie ze słynnym tunelem donikąd stanowi dziwną i droga ekstrawagancję.

    WM