    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Inteligentny UPS
    Date: Tue, 05 Feb 2013 17:57:34 +0100

    W dniu 2013-02-05 17:15, DooMiniK pisze:

    > Praktycznie każdy produkcyjny UPS, to podstawowa opcja dla środowiska
    > serwerowego. Przykładem może być nawet Smart-UPS 3000:
    > http://ridl.cfd.rit.edu/products/manuals/APC%20UPC/M
    anual.pdf

    > Strona 9:"Minimum Capacity Before Return from Shutdown".
    Nie wiem czy zrozumiałeś (lub ja?) pytającego, aczkolwiek mam taki sam
    problem z UPSami, również APC Smart 3000 ;)
    1) zanika zasilanie, ups pracuje, rozładowuje baterię do poziomu, przy
    którym podłączone/monitorowane komputer zaczynają "shutdown"
    2) komputery wykonują prawidłowo shutdown, wyłączają się całkowicie
    2a) ups nadal podtrzymuje, ma np 40% baterii
    3) zanim (!) ups rozładuje się do 0% - powraca 230v w kontakcie, ups nie
    wyłączył się więc funkcja upsa "minimum capacity before return from
    shutdown" (naładowanie się do np conajmniej 20% nim załączy wyjście) nie
    zadziała
    3a) komputery są wyłączone - nie włączają się same, bo skąd mają
    wiedzieć że teraz już prąd jest. Gdyby ups się rozładował i wyłączył, to
    po powrocie 230v mógłby naładować się do np 20%, załączyć 230v dla
    komputerów, a te (zgodnie z ustawieniem w biosie) - same się włączyć.
    ALE nie było wyłączenia i włączenia 230v z punktu widzenia komputera,
    więc się nie włącza...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173