  • Data: 2016-08-16 11:11:17
    Temat: Re: Inżynieria w dobie globalnej katastrofy ekologicznej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 15 Aug 2016 17:37:47 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Jesteś pewien że to co podejrzewasz ma jakiś sens? Że Stany
    > Zjednoczone są w stanie takiego kryzysu ekonomicznego i zapaści
    > technicznej że nie mogą już utrzymać tych obiektów, więc je
    > wysadzają w powietrze? Bo mi się wydaje że jak zawsze, niezawodnie
    > w dupie masz temat dyskusji, tylko chciałeś zabłysnąć największym
    > idiotyzmem jaki udało Ci się sformułować, w nadziei że mi się znowu
    > będzie chciało tołkować Ci coś tam do głowy.

    A ile kosztuje utrzymanie zapory ?

    Bo taki jeden z przykladow
    https://en.wikipedia.org/wiki/Elwha_Dam
    https://en.wikipedia.org/wiki/Glines_Canyon_Dam

    Mimo ambitnych rozmiarow (30 i 60m wysokosci), elektrownie mialy moc
    ponizej 15MW. Jedna turbina w Belchatowie ma 360MW.
    Jesli pracowaly na okraglo to mogly wyprodukowac ponad 100 GWh
    rocznie, co po polskich cenach byloby ok 5mln $.

    Biorac pod uwage, ze to 100 letnie obiekty, cena odsprzedazy wydaje
    sie dobra ... ale zobacz na batalie prawna.
    Jednym zalezy, a innym nie zalezy.

    A caly projekt restauracji - 300 mln dolarow.
    Ktos tam juz sie cieszy :-)

    I swiat bedzie sie krecil, bedzie na nowe samochody, telewizory i nowe
    domki z ogrodkiem :-)

    J.