  • 21. Data: 2009-06-17 08:21:24
    Temat: Re: Jak dbać o nadgarstek?
    Od: Marx <M...@n...com>

    ant pisze:

    > Zakładając, że siedzisz przy biurku, połóż dłoń płasko,
    > wewnetrzną stroną na blacie, w sposób taki, aby nagdarstek
    > nie leżał na blacie, a "wisiał" poza blatem.
    >

    > Rycina 1.
    >
    > palce dłoń nadgarstek
    > v v v / /
    > ^-----=========[ ]))))))))))) ) <--------łokieć
    > ------------------------- ^
    > blat stołu/biurka | ^
    > ------------------------- |
    > |
    > przedramię
    >

    > Jaśniej nie potrafię 8-)

    to se ne da
    reka nie ma w tym przypadku zadnego oparcia procz myszki
    Marx

  • 22. Data: 2009-06-17 09:46:34
    Od: ant <a...@n...tld>

    Marx wrote:

    > to se ne da
    > reka nie ma w tym przypadku zadnego oparcia procz myszki

    Sugerujesz, żem mutant (jogin)? ;-)

  • 23. Data: 2009-06-17 18:25:18
    Od: Dumak <dumakpl@_usun_gmail.com>

    Osadnik pisze:
    > Dopada mnie jakaś boleść nadgarstka i dłoni. Taka jakby zesztywnienie i
    > zdrętwienie.
    >
    > Jak Uchronić sie przed postępem tego schorzenia?

    Do pracy jeździsz samochodem?

    Mnie nadgarstek bardziej dokuczał po złym ustawieniu fotela/kierownicy w
    samochodzie niż od myszki.

    Dumak

  • 24. Data: 2009-06-17 20:13:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dumak" <dumakpl@_usun_gmail.com> napisał w wiadomości

    > Mnie nadgarstek bardziej dokuczał po złym ustawieniu fotela/kierownicy w
    samochodzie niż od myszki.

    A mnie od trójramiennej kierownicy, której nie
    da się wygodnie trzymać lewą ręką opartą o uda.
    (dlatego zwykle nie trzymam takiej kierwincy,
    gdy wyjeżdżam ,,poza miasto'')

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2009-06-17 21:10:10
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 17 Jun 2009 22:13:16 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

> [...]
    >
    >A mnie od trójramiennej kierownicy, której nie
    >da się wygodnie trzymać lewą ręką opartą o uda.
    >(dlatego zwykle nie trzymam takiej kierwincy,

    bo jak wyjezdzasz poza miasto to powinienes miec, koniecznie,
    nadgarstek, zewnetrzna strona, wiszacy tuz nad blatem biurka (czy
    jakos tak). <rs>

  • 26. Data: 2009-06-17 21:21:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "rs" 4...@4...com

    > bo jak wyjezdzasz poza miasto to powinienes miec, koniecznie,
    > nadgarstek, zewnetrzna strona, wiszacy tuz nad blatem biurka (czy
    > jakos tak). <rs>

    Koniecznie! Bezapelacyjnie!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2009-06-18 00:49:50
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 16 of Jun 2009 13:40, Osadnik wrote:

    > Dopada mnie jakaś boleść nadgarstka i dłoni. Taka jakby zesztywnienie
    > i zdrętwienie.
    >
    > Jak Uchronić sie przed postępem tego schorzenia? podkładka z specjalna
    > podpórka na nadgarstek? jakieś inne pomysły? bo już nawet narośl
    > informatyczna jest bardzo duża.
    > Moze jakoś dłuższe biurko czy coś by łokieć był podparty?
    > Pytam sie na grupie sprzętowej bo problem jest ewidentnie pochodny do
    > sprzętu komputerowego.

    Wystarczy podłożyć deskę grubości około 4 cm i szerokości takiej,
    aby przedramiona opierały się na niej od łokcia do nadgarstka.
    Klawiatura i mysz leżą przed deską ciut niżej niż dłonie.

    Przyznam, że nigdzie indziej takiego rozwiązania nie widziałem.
    Za to śmieszą reklamy supercienkich klawiatur, które i tak są grubsze
    od mojej grubości minus jeden centymetr.

    --
    nb

  • 28. Data: 2009-06-18 01:10:06
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 16 of Jun 2009 21:45, ant wrote:

    > Zakładając, że siedzisz przy biurku, połóż dłoń płasko,
    > wewnetrzną stroną na blacie, w sposób taki, aby nagdarstek
    > nie leżał na blacie, a "wisiał" poza blatem.

    A mój pomysł to takie coś:

    palce dłoń nadgarstek
    v v v / /
    ^-----=========[ ]))))))))))))) ) <--------łokieć
    +-----------+
    +--------------+ | deska / |
    | klaw./mysz | | podkładka |
    -------+--------------+-+-----------+
    Blat biurka |
    ------------------------------------+

    Działa doskonale i od x-nastu lat nie mam problemów z nadgarstkami.
    Na dodatek po 10 godzinnym seansie z komputerem, grywam na pianie
    i gitarze, kiedy nadgarstki po raz pierwszy dały się we znaki,
    tu też trzeba było zadbać o odpowiednie ułożenie.

    --
    nb

  • 29. Data: 2009-06-18 01:11:35
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> zwrócił błąd:

    > Lepiej niz z myszą nie będzie. Pióro, ale 2 rzeczy:
    >
    > 1. Wacom (testowałem tez inne, wiem co mówie),
    > 2. Trudny trening przy przesiadce.
    >
    > Po 2 latach jest doskonale.

    Trochę zniechęcasz :) Wystarczy mniej niż 2 lata...

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 30. Data: 2009-06-18 03:23:30
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 18 Jun 2009 02:49:50 +0200, nb <n...@n...net> wrote:

    >Przyznam, że nigdzie indziej takiego rozwiązania nie widziałem.
    >Za to śmieszą reklamy supercienkich klawiatur, które i tak są grubsze
    >od mojej grubości minus jeden centymetr.

    nawet taka?
    http://www.cyberguys.com/product-details/?productid=
    22638
    <rs>