  • 1. Data: 2009-06-16 11:40:01
    Temat: Jak dbać o nadgarstek?
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Dopada mnie jakaś boleść nadgarstka i dłoni. Taka jakby zesztywnienie i
    zdrętwienie.

    Jak Uchronić sie przed postępem tego schorzenia? podkładka z specjalna
    podpórka na nadgarstek? jakieś inne pomysły? bo już nawet narośl
    informatyczna jest bardzo duża.
    Moze jakoś dłuższe biurko czy coś by łokieć był podparty?
    Pytam sie na grupie sprzętowej bo problem jest ewidentnie pochodny do
    sprzętu komputerowego.

  • 2. Data: 2009-06-16 11:47:21
    Temat: Re: Jak dbać o nadgarstek?
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak Uchronić sie przed postępem tego schorzenia? podkładka z specjalna
    > podpórka na nadgarstek? jakieś inne pomysły? bo już nawet narośl
    > informatyczna jest bardzo duża.

    Przerwy w pracy, gimnastyka dloni, krazenia zaciskanie palcow w piesc, itp.

    Warto udac sie do lekarza, gdyz ta przypadlosc czesto zwiazana jest ze
    zwyrodnieniem kregoslupa w odcinku szyjnym.

    Washi
    --
    Porozmawiajmy o wirtualizacji
    -> http://www.virtual-it.pl/

  • 3. Data: 2009-06-16 11:47:51
    Od: Krzysiek X <m...@g...com>

    On 16 Cze, 13:47, "Washi" <s...@n...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Warto udac sie do lekarza, gdyz ta przypadlosc czesto zwiazana jest ze
    > zwyrodnieniem kregoslupa w odcinku szyjnym.

    a może zamiana myszki na trackball?

  • 4. Data: 2009-06-16 12:01:20
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Krzysiek X pisze:
    wiadomościnews:h180dh$ik1$1@atlantis.news.neostrada.
    pl...

    > a może zamiana myszki na trackball?

    nie nie nie. kompletnie toto sie nie nadaje do rzeczy precyzyjnych

  • 5. Data: 2009-06-16 12:06:11
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Osadnik" <o...@w...pl> wrote in message
    pl...

    > nie nie nie. kompletnie toto sie nie nadaje do rzeczy precyzyjnych

    Masz racje, dlatego w pracy zamowilem sobie pionowa myszke i jestem bardzo
    zadowolony. Po kilku godzinach przyzwyczaisz sie do pracy i bedziesz nia
    machac tak samo wygodnie, jak normalna.

    Mam dokladnie ten model:

    http://www.evoluent.com/vm3.html

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 6. Data: 2009-06-16 12:26:44
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    kamil pisze:
> [...]
    > zadowolony. Po kilku godzinach przyzwyczaisz sie do pracy i bedziesz nia

    Genialne! ale strasznie drogie!

  • 7. Data: 2009-06-16 12:37:58
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Genialne! ale strasznie drogie!

    Na ebay znajdziesz taniej, ale nie wiem jak z jakoscia koreanskich podrobek.
    Unikal bym tez joystickopodobnych urzadzen, mialem chwile taka mysz w reku i
    niezbyt wygodnie sie pracuje.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2009-06-16 14:27:14
    Od: ant <a...@n...tld>

    Osadnik wrote:
    pl...
    > Genialne! ale strasznie drogie!

    Może i genialne, może i drogie, ale przyjrzyj się zdjęciu.
    Na tym zdjęciu widać, że aby tego używać też musisz mieć rękę
    opartą prawą stroną nadgarstka o stół, więc narośl się od
    tego nie zmniejszy :)

    Pamietam dawno temu, też sie przestraszyłem tego co mi się
    stało z nadgarstkami i kombinowałem, podkładki, szmatki
    i bzdury. A wystarczyło tylko zacząć używać klawiatury, myszy,
    fotela i biurka w sposób prawidłowy 8-)

    Może masz stół zbyt wysoki? Zresztą poczytaj np.:
    <http://209.85.129.132/search?q=cache:bCwfOwcqQZoJ:w
    ww.wsse.gorzow.pl/dane/KR/edukacja/Ergonomia_pracy_p
    rzy_komputerze.doc>
    <http://www.zsp-nr1.com/roznosci-bhp-przy-pc.html>

    Generalnie tak doraźnie:

    1. Nie pisz na klawiaturze z nadgarstkami opartymi na stole,
    ręce powinny być generalnie zgięte w łokciu (ok 90),
    nadgarstki wyprostowane, dłonie równolegle do klawiatury
    a tylko palce się zginaja, nagarstki praktycznie nieruchome.
    Dużą tu rolę odgrywa dobra wysokość biurka względem
    fotela/krzesła, bo bez tego nie utrzymasz rąk wygodnie ok.
    4-8 cm nad klawiaturą.

    2. Jeśli używasz myszy i rękę musisz mieć opartą na stole,
    to postaw mysz przy krawędzi stołu, tak, żeby ręka była oparta
    o stół, ale nadgarstek był poza biurkiem (w "powietrzu").

    Bardzo mocno nagarstki odciąża też fotel z oparciami, wtedy
    łokcie przejmują większośc nacisku.

    1. Wysokośc biurka,
    2. Wysokość fotela
    3. Prawidłowa postawa
    4. Fotel z oparciami
    5. Zmiana nawyków.

    8-)

  • 9. Data: 2009-06-16 14:53:19
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > nie nie nie. kompletnie toto sie nie nadaje do rzeczy precyzyjnych

    mam zupełnie odmienne zdanie, marble logitecha duża 3-4 cm kulka i jak się
    przyzwyczaisz to nie będziesz chciał żadnej mychy

  • 10. Data: 2009-06-16 15:45:07
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Kot Prezydenta pisze:
    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > mam zupełnie odmienne zdanie, marble logitecha duża 3-4 cm kulka i jak się
    > przyzwyczaisz to nie będziesz chciał żadnej mychy

    moje opuszki placów często sa tłuste ze względu na cerę i mocno wytarte.