    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak ładowarka rozpoznaje nieinteligentne ogniwa?
    Date: Wed, 26 Oct 2016 17:41:58 +0200

    W dniu 26-10-2016 o 13:53, BaSk pisze:

    > Zdecydowanie odpada, bo to nie jest żaden "dedykowany" zestaw ogniw, ale
    > zwykłe, które można kupić wszędzie. Żadnych elementów
    > informa(cyj/natycz)nych w ogniwa wbudowanych - nie ma, są to
    > najzwyklejsze w świecie paluszki, od dowolnego producenta.

    > Też pudło. Ogniwa w większości wypadków rozpoznawane są w jakieś 10
    > sekund, czyli żadne takie podładowanie (do wskazanych napięć) nie ma
    > udziału w procesie rozpoznawania.

    Co jest sprzecznego między 'trochę' a 10s?

    Mam dużo częściowo zużytych paluszków, które jeszcze do wielu rzeczy
    mogą się przydać. Jak je mierzę to zawsze pod obciążeniem bo to daje
    informację na ile dany paluszek zużyty.
    Mierzenie bez obciążenia nie daje tej informacji bo różnice napięć
    niewielkie. Ta wada może w temacie wątku być zaletą. Nie robiłem takich
    prób, ale bym podejrzewał, że prawie każdy bez obciążenia będzie miał
    rzędu 1,5V. A jeśli nie to następne podejrzenie by było, że po
    podładowaniu trochę (np.200mA przez 5s) będzie miał 1,5V, a takie
    potraktowanie żadnemu paluszkowi bez względu na technologię nie zaszkodzi.

    Kiedyś potraktowałem 200mA/kilka minut dwie małe pastylki z kalkulatora
    (LR44) bo go potrzebowałem, a zapaśnych nie miałem.
    Kilka dni później kupiłem blister z 10 takimi pastylkami, ale przydały
    się dopiero za rok bo nie chciało mi się rozkręcać obudowy dopóki działało.
    P.G.