  • 1. Data: 2012-02-22 21:04:26
    Temat: Jak się nazywa ten silnik
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    http://img23.imageshack.us/img23/3174/silnik2ic.jpg
    http://img21.imageshack.us/img21/6260/silnikk.jpg

    Zasilany zmiennym napięciem. Tu akurat 6V. Kilka obr/s.
    To jest taki sam jak w napędzie talerza od mikrofali.
    Kręci się w przypadkową stronę?

    Robert

  • 2. Data: 2012-02-22 21:09:30
    Temat: Re: Jak się nazywa ten silnik
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    To jest silnik Niewyraźny.

  • 3. Data: 2012-02-22 21:32:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Zmniejszając obrazek do 20% pomaga. :-)

    Cewka. Magnes, chyba ma 12 biegunów. I obudowa z wystającymi 2 parami
    blaszek.
    Dwie szersze.

    Robert

  • 4. Data: 2012-02-22 22:02:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Feb 2012 22:04:26 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    > http://img21.imageshack.us/img21/6260/silnikk.jpg
    >
    > Zasilany zmiennym napięciem. Tu akurat 6V. Kilka obr/s.
    > To jest taki sam jak w napędzie talerza od mikrofali.

    to czarne to magnes. gdzies tam jeszcze powinienes miec takie grzebieniaste
    nabiegunniki.
    czyli silnik synchroniczny. jednofazowy, wielobiegunowy.

    Podobna konstrukcja bywa zreszta w silnikach krokowych - a raczej dwie
    takie konstrukcje.

    > Kręci się w przypadkową stronę?

    No wlasnie nie. zadziwiajace, ale nie.
    tzn nie wiem jak ten, jesli z napedu talerza to moze i w przypadkowa.
    ale podobne byly w innych zastosowaniach, np w zegarach i krecily sie w
    jedna.
    Mozna bylo rozkrecic recznie w druga strone, wlaczyc, krecil sie w druga
    ... ale potrafil zabuczec i odwrocic bieg na 'prawidlowy'.

    J.

  • 5. Data: 2012-02-22 22:08:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "J.F."

    > to czarne to magnes. gdzies tam jeszcze powinienes miec takie
    > grzebieniaste
    > nabiegunniki.

    Te nabiegunniki to te cztery blaszki wyprasowane w obudowie.

    Robert

  • 6. Data: 2012-02-22 23:16:16
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > No wlasnie nie. zadziwiajace, ale nie.

    Rozebrałem taki - tam jest zapadka blokująca bieg "wsteczny"

    > Mozna bylo rozkrecic recznie w druga strone, wlaczyc, krecil sie w druga

    Trzeba by najpierw zapadkę usunąć,

    > ... ale potrafil zabuczec i odwrocic bieg na 'prawidlowy'.

    Bo raczej tak się skończy. Chyba, że konstrukcja w inny sposób wyklucza
    obroty w złą stronę.

  • 7. Data: 2012-02-23 05:43:11
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-02-22 23:02, J.F. pisze:

    > No wlasnie nie. zadziwiajace, ale nie.
    > tzn nie wiem jak ten, jesli z napedu talerza to moze i w przypadkowa.

    Były konstrukcje z czymś w rodzaju zapadki która eliminowała kręcenie w
    drugą stronę.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2012-02-23 06:32:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Feb 2012 00:16:16 +0100, L501 aneryS napisał(a):
    > Rozebrałem taki - tam jest zapadka blokująca bieg "wsteczny"

    > Trzeba by najpierw zapadkę usunąć,

    Ja tez rozebralem - ten nie mial zapadki.

    J.

  • 9. Data: 2012-02-23 09:51:18
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    >
    > Zasilany zmiennym napięciem. Tu akurat 6V. Kilka obr/s.
    > To jest taki sam jak w napędzie talerza od mikrofali.

    Namontowałem się takich silników w meratroniku jakieś 20 lat temu,
    zasilane prądem przemiennym, czy jesteś pewien że jest na 6V? te co
    robiłem były wpięte wprost do sieci (napęd do rożna), nie wiem jak się
    ten silnik klasyfikuje, chyba jest to pochodna silnika klatkowego.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 10. Data: 2012-02-23 10:55:02
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Były konstrukcje z czymś w rodzaju zapadki która eliminowała kręcenie w
    > drugą stronę.

    Zgadza się, rozebrałem jeden taki, nie pamiętam od czego był. Była tam
    zapadka z tworzywa, blokująca ruch wsteczny. Wyglądem przypominała nieco
    autostop w magnetofonach.