    Date: Sat, 05 Mar 2011 11:48:23 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Jak umocowaae teflonow? tuleje w aluminium?

    W dniu 2011-03-05 11:25, J.F. pisze:

    > Chemia zrobila postepy - sa tasmy klejace teflonowe, sa i kleje,
    > raczej wredne.

    Coś takiego znalazłem:
    http://www.eder.com.pl/download/klej_do_plyt_ptfe_kl
    44.pdf

    Bo googli jak się zapyta o "klejenie teflon", to zazwyczaj wyskakują
    specyfikacje klejów gdzie jest napisane "oprócz teflonu"...

    Tyle że wydaje mi się, że w specyfikacjach pisząc o tym że nie klei
    teflonu mają na myśli raczej niską odporność na rozrywanie.
    A mi potrzeba tylko odporności na ścinanie i to przy solidnym docisku.
    Czyli potrzebuję czegoś co tylko spowoduje że z jednej strony teflon
    przestanie się ślizgać.

    > Ale przeciez oryginal jakos mocowali ?

    Ano właśnie.

    I myślę że raczej użyli kleju, bo o ile cała wewnętrzna powierzchnia
    elementu aluminiowego wewnątrz którego montuję tuleję jest silnie
    porowata (zapewne w celu trzymania równomiernie rozprowadzonego smaru),
    to miejsce gdzie wciskana jest tuleja, jest obrobione na gładko.

    A sądzę że gdyby tuleja była przewidziana do trzymania się mechanicznie
    po wbiciu jej na miejsce, to tamta powierzchnia również by była
    porowata, co pomogłoby ją utrzymać.