eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaJak umocować teflonową tuleję w aluminium? › Re: Jak umocować teflonową tuleję w aluminium?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.
    dca.giganews.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!postnews.googl
    e.com!news2.google.com!npeer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com
    !feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfee
    d.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news
    .neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 05 Mar 2011 00:48:31 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.14) Gecko/20110221
    Thunderbird/3.1.8
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Jak umocować teflonową tuleję w aluminium?
    References: <4d714d3b$0$2488$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@h...googlegroups.com>
    In-Reply-To: <1...@h...googlegroups.com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 35
    Message-ID: <4d717a50$0$2485$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.23.248.248
    X-Trace: 1299282512 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2485 83.23.248.248:23811
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:27975
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-03-05 00:18, Konrad Anikiel pisze:
    > On Mar 4, 8:36 pm, Tomasz Pyra<h...@s...spam.spam> wrote:
    >> W jaki sposób należy umocować tuleję teflonową w otworze w aluminium?
    >> Otwór jest lekko stożkowaty, tuleja również.
    >> Otwór wypolerowany na gładko.
    >> Średnica tulei około 3cm, długość też około 3cm.
    >>
    >> Samo wbicie nie wystarcza. Super-glue też się szybko wykruszył.
    >>
    >> Pracuje to wszystko w dość zmiennych temperaturach (to przekładnia
    >> kierownicza w okolicach silnika samochodu), pod dość dużym obciążeniem.
    >> Wewnątrz tulei suwa się wzdłuż ciasno spasowany stalowy drążek.
    >> Wszystko jest nasmarowane.
    >
    > Mechanicznie. Gdyby teflon dawal sie czyms kleic to by go nie
    > wynalezli.

    Fabryczne jednak było jakoś przyklejone (bo nic innego nie przychodzi mi
    do głowy co to mogło trzymać) i wytrzymało jakieś 10 lat - w sumie gdyby
    udało mi się osiągnąć podobny rezultat, to mi to wystarczy.
    Fakt że fabrycznemu rozwiązaniu można sporo zarzucić, bo jest to częsta
    awaria w tym modelu, tyle że brak sensownych sposobów naprawy.

    Bo ten klej nie musi być jakiś super mocny - połączenie pracuje na
    ścinanie i cały czas jest mocno dociskane. Wystarczy coś co w pierwszej
    fazie da poślizg pozwalający wcisnąć tuleję na miejsce gdzie zaklinuje
    się w stożku, a potem po zastygnięciu potrzebne jest tylko duże tarcie.
    Wytrzymałość na rozrywanie może być zerowa.

    Mechanicznie niby można wywiercić otwór i próbować to zamontować jakąś
    śrubką, ale trochę się obawiam żeby nie uszkodzić tej tulei (dość
    cienkie ścianki).
    A sama tuleja nie jest dostępna jako część zamienna, a dorobienie takiej
    ze stożkowym profilem to ponoć nie jest najprostsza sprawa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: