    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Jak wyhamować globus?
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <7...@g...com>
    <5e6a82e4$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <1oz95ushujtb0.16rh4jzg4gcmy$.dlg@40tude.net>
    <a...@g...com>
    <k...@4...net>
    <0...@g...com>
    <3tybk74tg29f$.195yvn81v142y$.dlg@40tude.net>
    <a...@g...com>
    Date: Sat, 14 Mar 2020 22:32:37 +0100

    Dnia Sat, 14 Mar 2020 13:09:23 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > W takim sensie że się tłuką z zomolami bez krępacji, jakby żadne straszenie do nich
    nie docierało.

    Znaczy sie nieustraszeni sa, a nie nie ma kogo straszyc :-)

    Trzeba metody zmienic, albo wiecej zomo :-)

    > Potem to już wolna elekcja, brak warunków na przyzwoity feudalizm :-)

    Mialem akurat te drugie 400 lat na mysli.

    > No, za Piastów jeszcze nie było tych wszystkich błędów i wypaczeń.
    > Nawet Jagiellonom jako tako szło, tak gdzieś do Oleśnickiego i
    > niekończącej się serii przywilejów.

    Ale wsrod chlopstwa - feudalizm pelny.

    > No że się ładnie rozwijało. Może to oni nauczyli świat co to znaczy zrównoważony
    rozwój.

    Ale dzieki poslusznej pracy, czy tej juncie generalow, czy klasie
    sredniej pozytywistow, co to biznesy zalozyli ?

    > Wydrukować kawałek papieru i podpisać jakimś tam urzędasem to się
    > da, jasne. Tylko potem są konsekwencje, na przykład jak bank ma
    > opracować wiarygodność kredytową takiego szpitala? Jego los
    > całkowicie zależy od nie wiadomo czyjej decyzji, która nie podlega
    > żadnej odpowiedzialności. A weź prowadź taki biznes jak szpital bez
    > kredytów. Nie da się mieć neutralnego cash flow.

    Jakos tak u nas banki udzielaly kredytow szpitalom. Panstwowym
    szpitalom.
    A mamy tez "panstwowe" banki przeciez.

    J.