  • Data: 2014-11-01 10:11:03
    Temat: Re: Jak zacząć ENC28J60 i STM32F103RBT6 ?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-11-01 09:59, Marek pisze:

    > Ale po co mu encj jak ma stma z mac (już ktoś pisał).

    Może dlatego, że to tego MAC trzeba jeszcze podpiąć PHY, a to wymaga
    zastosowania kilkunastu linii sygnałowych. Użycie ENC28J60 może się
    okazać prostsze dla początkującego, przynajmniej od strony sprzętowej.

    > Po drugie nie wiem czemu upiera się na ethernet i kable skoro są
    > banalne gotowe moduły z wifi typu esp8266 za 20pln, do wymiany danych
    > z czujnikami (i to bezprzewodowo!) wystarczające. Nie trzeba
    > studiować etheretów, stosów tcp itd.

    Niby racja, jednak nie zawsze da się zastosować taki moduł, a Ethernet
    też ma swoje plusy. Jeśli w pobliżu znajduje się jakaś końcówka lokalnej
    sieci, to czemu nie?