  • Data: 2018-09-02 12:04:15
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5b8b934b$0$672$65785112@news.neostrada.pl...

    > Na pewno nie we wszystkich, a raczej w mniejszości. Swego czasu sporo się
    > musiałem naszukać gniazdek z kondensatorem.

    Kiedyś, lata temu, chciałem poeksperymentować z jednym ze znajomych.
    Modemami, chcieliśmy sobie chyba coś poprzesyłać. Ale modemy zbrzęczały się
    tylko 2400 i ni pyty więcej. Okazało się, że równoległy z linią kondensator,
    był przyczyną. Po jego zdjęciu skoczyło powyżej 20 kbps.

    > Wolałem sobie instalować te z kondensatorem, bo mogłem jako dzwoniący
    > podczas rozmowy przełączać aparat do innego gniazdka. Tak mi się
    > przynajmniej zdaje, nie wiem, czy dobrze pamiętam...

    Kondensator w gniazdku nie podtrzyma połączenia. Zrzuci po niecałej ćwierci
    sekundy, nominalnie jest to 160 ms, po tym czasie centrala rozpozna przerwę
    i zrzuci połaczenie. Kondensator moze ten czas wydłużyć o kilka(dziesiąt)
    ms, jak będzie się ładować stała czasowa, większy kondensator stłumi
    parametry akustyczne do wartości nieakceptowalnych. A i tak w rezultacie dla
    centrali po 160 ms może być to przerwanie połaczenia. Chyba, że wyrobisz się
    w mniejszym czasie z np. wyjęciem wtyczki z jednego gniazdka, a włożeniem
    jej do drugiego. Prościej będzie na 2 telefony - tamten podnieść, ten
    położyć i przerwy nie będzie.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.