  • 21. Data: 2019-06-27 13:07:06
    Temat: Re: Jak zresetować żarówkę
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-06-26 o 23:53, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Będzie...i co w związku z tym? Zarządzanie parowaniem setki żarówek
    > będzie siłą rzeczy upierdliwe. Zdalnie tego nie zrobisz, bo nie
    > dysponujesz w tym momencie zaufanym (sparowanym) urządzeniem.

    Przy resetowaniu czy jedna, czy sto, nie ma znaczenia. Zawsze jest w
    obwodzie jakiś główny hebelek, którym można robić on/off jednocześnie na
    tej setce :)
    Parowanie gorzej, bo każda po kolei, ale ile przeciętny Kowalski ma
    takich żarówek, setki? Chyba nie, może z 10-20 sztuk, to wszystko.
    Każda żarówka jako osobny system to rozwiązanie domowe, przy firmach
    pewnie są inne, centralne zarządzane systemy. Ale pewnie nie tak tanie
    przy 10 sztukach.

    --
    viktorius

  • 22. Data: 2019-06-27 18:36:22
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    viktorius <v...@i...pl> wrote:

    > ile przeciętny Kowalski ma takich żarówek, setki? Chyba nie, może z
    > 10-20 sztuk, to wszystko.

    Przeciętny Kowalski, zgaduję, ma zero.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 23. Data: 2019-06-27 19:39:38
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 26.06.2019 23:53, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Będzie...i co w związku z tym? Zarządzanie parowaniem setki żarówek
    > będzie siłą rzeczy upierdliwe. Zdalnie tego nie zrobisz, bo nie
    > dysponujesz w tym momencie zaufanym (sparowanym) urządzeniem.

    Ale postaw się w roli sprzedawcy, odsprzedawcy, instalatora czy pomocy
    technicznej do tych żarówek:
    Co zrobisz jak klient zadzwoni, że mu się sama "zresetowała"?
    Ja już przerabiałem to wielokrotnie - po prostu nie ufam takim rozwiązaniom.

    --
    Mirek.

  • 24. Data: 2019-06-27 21:03:23
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 26 czerwca 2019 16:10:27 UTC-5 użytkownik Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Sam zaproponowałeś taki sposób. Ja tylko napisałem, że zamiast podczerwieni
    > można wykorzystać światło widzialne, bo upraszcza część sprzętową.

    Zaproponowalem retorycznie, jako rownie kiepski pomysl.
    Albo rownie dobry. Zalezy jak patrzec.

    Jesli o mnie chodzi to bym wolal guziczek do resetu zamiast tego migania. Ale ja
    specyficzny jestem i wiem ze kto inny woli miganie.

    No i dobrali. Tyle ze wyszlo dlugasne.

  • 25. Data: 2019-06-27 23:48:19
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    s...@g...com <s...@g...com> napisał(a):
    > No i dobrali. Tyle ze wyszlo dlugasne.

    Bardzo jestem ciekaw jak to dobieranie wyglądało. Wygląda jakby po prostu
    menedżer powiedział "zróbcie długaśną proceduę, taką na co najmniej 10
    kroków".

    A wracając:
    > Dodasz guzik? Fajnie, wtedy pyszczyc beda inni ze maja zarowke w plafonie
    > i sie im rozparowala i trzeba drabine brac zeby reset wcisnac.

    Nadal wygodniejsze niż miganie w ścisłym reżimie czasowym.

    > Dodasz BT? Tez sie moze pomotac i trzeba by zresetowac. Jak zresetujesz
    > zarowke w ktorej stos BT sie posypal i nie gada do ciebie?

    Tam właśnie jest BT i całe resetowanie dotyczy tego BT. Drugiego BT bym nie
    dodawał :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 26. Data: 2019-06-27 23:56:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Jun 2019 23:48:19 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

> [...]
    > kroków".
    >
    > A wracając:
    >
    > Nadal wygodniejsze niż miganie w ścisłym reżimie czasowym.

    A gdzie trzymasz drabine ?
    Wcale by to wygodniejsze nie bylo.

    Jest jedna sprawa technicza ... wylaczamy zasilanie, a "zarowka" musi
    mierzyc czas. A zasilania nie ma.

    Wstawili akumulator, kondensator wystarcza na chwile zasilania,
    czy maja pomocniczy kondensator, a chip po wlaczenie sprawdza czy on
    jest naladowany.
    No i czasy tak dobrane, zeby na pewno sie rozladowal.

    J.

  • 27. Data: 2019-06-28 10:11:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-06-27 o 23:56, J.F. pisze:
> [...]
    > jest naladowany.
    > No i czasy tak dobrane, zeby na pewno sie rozladowal.

    A może żarówka ma RTC :)
    P.G.

  • 28. Data: 2019-06-28 10:14:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-06-26 o 17:58, s...@g...com pisze:
    > Jak inaczej resetowac taka zarowke?
    > Dodasz guzik? Fajnie, wtedy pyszczyc beda inni ze maja zarowke w plafonie i sie im
    rozparowala i trzeba drabine brac zeby reset wcisnac.

    Można dać guzik i mruganie.
    Znaczy reset guzikiem lub mruganiem (a nie i).
    P.G.

  • 29. Data: 2019-06-28 11:16:22
    Od: złomowisko <l...@w...pl>

    > Hahaha.

    Zapytajcie starszych elektryków, fachowo to się nazywa strojenie żarnika, w
    dzisiejszych żarówkach reset LEDów ;)

  • 30. Data: 2019-06-28 11:49:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Jun 2019 08:34:54 +0000 (UTC), q...@t...no1
    (Queequeg) wrote:
    > <https://www.youtube.com/watch?v=1BB6wj6RyKo>
    > If you were the engineer who implemented this, kill yourself.
    > It's not a sin; you have no soul anyway.

    Najpierw opad szczęki, później bunt podążający za zwątpieniem w
    przyszłość cywilizacji a na koniec uspokojenie i refleksja, że
    faktycznie inaczej tego lepiej nie da się zrobić.....

    --
    Marek