  • 11. Data: 2019-06-26 21:11:47
    Temat: Re: Jak zresetować żarówkę
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 26 czerwca 2019 11:56:55 UTC-5 użytkownik Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Może być światło widzialne i appka migająca ekranem.

    I jak sie zabezpieczysz przed kims kto ci wskaznikiem laserowym czy lusterkiem
    zarowke zresetuje i sparuje ze swoim fonem?

    > Sekwencja składająca się z 3 kroków. To już bardzo mocno ograniczy możliwość
    > przypadkowego resetu.

    I znajac zycie gdzies tam bedzie ludek co mu ten trzy krokowy sposob trafia sie co 3
    dni i resetuje smart zarowke.

    > Jeśli byłoby to nadal niewystarczające, to w momencie
    > wykonania tych 3 kroków dodać potwierdzenie: żarówka zaczyna migać i jeśli w
    > ciągu 3 sekund jej nie wyłączysz, to następuje reset. Nie ma uzasadnienia
    > dla liczby kroków wynoszącej kilkanaście.
    >
    > W każdym razie nie ma sensu bronić tego pomysłu GE.

    Jest, bo taki urok przedmiotu nazywanego zarowka.

    Oczywiscie mogli wybrac prostszy sposob ale ten nie jest taki zly jak to wysmiewcy
    pisza. Ten zabiera minute machania przelacznikiem...

    A jak widac sporo ludzi musialo te zarowki resetowac.

  • 12. Data: 2019-06-26 21:12:53
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 26 czerwca 2019 12:11:15 UTC-5 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Te z softem w wersji 2.8, czy 2.7?

    wieczorem jedne, rano drugie.

  • 13. Data: 2019-06-26 23:10:12
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    s...@g...com <s...@g...com> napisał(a):
    > I jak sie zabezpieczysz przed kims kto ci wskaznikiem laserowym czy
    > lusterkiem zarowke zresetuje i sparuje ze swoim fonem?

    Sam zaproponowałeś taki sposób. Ja tylko napisałem, że zamiast podczerwieni
    można wykorzystać światło widzialne, bo upraszcza część sprzętową.

    > I znajac zycie gdzies tam bedzie ludek co mu ten trzy krokowy sposob
    > trafia sie co 3 dni i resetuje smart zarowke.

    Nie przytrafa się, bo musiałby świadomie potwierdzić rozparowanie. A jeśli
    nawet weźmiesz pod uwagę bawiące się dzieci, to czasy można tak dobrać, że
    prawdopodobieństwo będzie wystarczająco nikłe.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 14. Data: 2019-06-26 23:17:53
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]

    Tu się poprawię: sparowanie z nowym telefonem będzie możliwe dopiero po
    zresetowaniu/rozparowaniu. W końcu na tym to polega, żeby obcy nie sparował.

    > A jak masz tych zarowek 10 ?

    To lepiej żeby procedura była możliwie krótka?

    > Albo wracasz po nocy do domu z rozladowanym telefonem ?

    To sobie podłączysz do ładowarki? Żarówka po prostu nie będzie miała swoich
    "inteligentnych" funkcji. No chyba, że jedną z nich jest "nie daj się
    włączyć bez telefonu" i ktoś ją uaktywni.

    > Albo sasiad bedzie szybszy i sparuje ze swoim ?

    To jest do mnie pytanie? Jeśli urządzenie nie posiada przycisków lub czegoś
    innego do uwierzytelniania, to kto pierwszy ten lepszy.

    > Moze lepiej, zeby za czesto sie nie resetowaly.

    Oczywiście. Pytanie czy wymaga to aż kilkunastu włączeń/wyłączeń.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 15. Data: 2019-06-26 23:28:13
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 26.06.2019 19:19, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Trzeba będzie ponownie sparować żarówkę z telefonem. Czyli nic
    > strasznego. A nawet prostsze niż wykonywanie jakiejś sekwencji mignięć.
    > Lekarstwo gorsze od choroby.

    Aha...
    Przy jednej żarówce raz w roku pewnie nic strasznego... ale przy stu
    będzie już lekko irytujące nieprawdaż?
    Ja w każdym razie nie sprzedałbym takiej żarówki nikomu ani tym bardziej
    "zainstalował".
    BTW: Dziś właśnie kolega mi się chwalił jak w autobusie jednej
    dziewczynie 9/10 sparował słuchawki ze swoim telefonem i puścił
    Rammsteina ;)

    --
    Mirek.

  • 16. Data: 2019-06-26 23:53:27
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Mirek <m...@n...dev> napisał(a):
    > Przy jednej żarówce raz w roku pewnie nic strasznego... ale przy stu
    > będzie już lekko irytujące nieprawdaż?

    Będzie...i co w związku z tym? Zarządzanie parowaniem setki żarówek będzie
    siłą rzeczy upierdliwe. Zdalnie tego nie zrobisz, bo nie dysponujesz w tym
    momencie zaufanym (sparowanym) urządzeniem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 17. Data: 2019-06-27 04:52:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2019 23:17:53 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

    > Tu się poprawię: sparowanie z nowym telefonem będzie możliwe dopiero po
    > zresetowaniu/rozparowaniu. W końcu na tym to polega, żeby obcy nie sparował.

    > To lepiej żeby procedura była możliwie krótka?

    Lepiej, zeby sie same nie zresetowaly.

    A jak zmienisz telefon i beda pod jednym wylacznikiem, to zresetujesz
    10 na raz :-)

    > To sobie podłączysz do ładowarki?

    Ciemno :-)

> [...]
    > innego do uwierzytelniania, to kto pierwszy ten lepszy.

    > Oczywiście. Pytanie czy wymaga to aż kilkunastu włączeń/wyłączeń.

    Ale dzieki temu przypadkiem sie nie zresetuja.
    I nie trzeba bedzie ich co chwile ustawiac.

    J.

  • 18. Data: 2019-06-27 08:13:51
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Ale dzieki temu przypadkiem sie nie zresetuja.
    > I nie trzeba bedzie ich co chwile ustawiac.
    > J.

    Tak, ale po prostu nie jestem przekonany, żeby przy krótszej procedurze (np.
    z mojego posta obok) przypadkowe resety miały być dużo częstsze.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 19. Data: 2019-06-27 09:14:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Jun 2019 08:13:51 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

    > Tak, ale po prostu nie jestem przekonany, żeby przy krótszej procedurze (np.
    > z mojego posta obok) przypadkowe resety miały być dużo częstsze.

    Ogolnie tak - jak sam proponowalem - mozna by Morsem nadawac :-)

    Ale poniewaz nie robi sie tego czesto ... moze dluga procedura nie
    przeszkadza ?

    J.

  • 20. Data: 2019-06-27 11:46:38
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-06-26 o 10:34, Queequeg pisze:
    > Z comp.arch.embedded:
    >
    > It took a very long time to realise that this wasn't a bad parody.
    >
    > <https://www.youtube.com/watch?v=1BB6wj6RyKo>
    >
    > If you were the engineer who implemented this, kill yourself.
    > It's not a sin; you have no soul anyway.

    Hahaha.
    Kolega pracuje w GE.
    Już mu przesłałem linka.