  • Data: 2015-01-17 13:24:43
    Temat: Re: Jak zrobic panorame wnetrza?
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-01-17 12:48, Chocobo wrote:
    > Próbowałeś kiedyś zrobić zdjęcie łazienki czymś takim? Zresztą na
    > większe pomieszczenia też raczej są za małe na taki obiektyw.Ja mam 17mm
    > i zdecydowanie wspomagam się sklejaniem.

    Ponawiam pytanie. Czy celem tych zdjęć ma być ogarnięcie jak największej
    części pomieszczenia (dokumentacja budowlana/remontowa, miejsca zbrodni)
    czy reklama?

    Wejdź sobie na zdjęcia inwestycji. Ile tam jest panoram sferycznych?
    Ile tam jest w ogóle zdjęć robionych UWA?

    http://www.drewniana9.pl/
    Podobno to jest ścisły top najdroższych mieszkań w mojej dziurze.
    To jaką ogniskową były wykonane te zdjęcia? :)

    A tu są obrazki wnętrz w takim bardziej masowym wariancie:
    http://www.domdevelopment.com.pl/aranzacja-wnetrz/pr
    ogramy-wykonczeniowe/galeria-aranzacji/program-komfo
    rt-4/

    Pomińmy chwilowo kwestię czy to są fotki czy rendery, bo to bez różnicy
    dla tematu dyskusji.
    Coś takiego się oblatuje lowendowym FF (6D+17-40). Nie ma to wiele
    wspólnego z zaskakującymi dla mnie pomysłami 666, który 4 szerokie
    ujęcia z rogów chce zastąpić panoramą ze środka...

    Powtarzam: jeśli mówimy o fotografii reklamowej, to celem jest pokazanie
    mieszkania ładnego, a nie całego. A czasem chodzi o detale, co widać
    np. na stronce inwestycji z Drewnianej.
    Poza tym zdjęcia są uniwersalne i łatwe w użyciu (także w druku).
    Panoramę ciężko otworzyć nawet na PC, a co z tabletami i telefonami?
    O drukowaniu nawet nie wspominając. :D

    Nie wiem, ile klienci płacą za takie "dynamiczne" panoramy, ale jestem
    naprawdę zadziwiony popularnością tej usługi. A już w ogóle nie mieści
    mi się w głowie jej powszechność na tej grupie. :o

    > Np cały pokój na jednym zdjęciu?

    No ale czy warto? Pokój zawsze ma jakąś najbrzydszą część. Właśnie tam
    się stawia aparat i robi fotkę reszty.:D

    Jeszcze trochę i pojawią się tacy futuryści portretu, którzy postanowią
    robić je "pantomografem". Bo widać całą!
    To na pewno doda uroku modelkom...

    pozdrawiam,
    PK