  • Data: 2015-01-17 14:14:10
    Temat: Re: Jak zrobic panorame wnetrza?
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-17 o 09:08, 666 pisze:
    > Co polecicie do sklejania fotografii wnętrz (do ofert nieruchomości) w
    > bardziej "panoramiczne"?
    > Obiektyw 16 mm (APS-C) okazuje się we wnętrzach dość wąski.
    > Niebawem dojdzie zamówiony 12 mm, ale być może zamiast czterech zdjęć
    > pomieszczenia po jednym z każdego rogu lepiej zrobić jedno
    > "panoramiczne" ze środka?
    > Lub po prostu wykorzystać jakieś oprogramowanie do tworzenia
    > "wirtualnych spacerów" po domu/lokalu?
    > A jeśli tak, to które i jakie ma wymagania co do zdjęć?

    do panoram 360 potrzebujesz:

    1. głowicy panoramicznej (np. NodajNinja lub jakiegoś innego
    odpowiednika) - koszt oryginały koło 1500 zł

    2. obiektywu typu rybie oko (idealny jest Samyang 8mm), ale może być
    inny droższy markowy. Z Samyang się zamkniesz w 1000 zł spokojnie

    3. aparat dowolny (ja robiłem dużo nikonem D90 + Samyang 8mm a aktualnie
    robię Samsungiem NX1100 + Samyang 8mm). Oczywiście Samyang inny do
    Nikona, inny do Samsunga :-)

    4. oprogramowanie: Auto Pano Giga (koło 250euro) + Auto Pano Tour (koło
    250 euro) www.kolor.com do kupienia

    możesz rzucić okiem na moją poradę:
    http://www.babicz.art.pl/jak-tworzyc-panoramy-sferyc
    zne-poradnik