  • Data: 2017-06-23 23:41:02
    Temat: Re: Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 23 czerwca 2017 16:50:13 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Moje tyle nie mają... ale kiedyś mogą mieć. Może być z tym problem? Czemu?

    Niektóre obudowy/kontrolery nie maja odpowiednio szerokich liczników. Kolejna odmiana
    problemów z adresowaniem powierzchni dysków.
    I jak zwykle dziwne jest dla mnie że juz pierdylionowy raz sie przewracamy przez ten
    sam problem. Ale to na kiedy indziej ;)

    http://www.pcworld.com/article/235088/everything-you
    -need-to-know-about-3tb-hard-drives.html

    Feler z tym jest taki ze jak kupisz dysk np. 2,7TB i do takiej obudowy wsadzisz to
    ona widzi rozmiar modulo 2,2TB czyli z takiego dysku zobaczysz jakieś 400-500GB!
    Do tego jak go tak uzyjesz to po wsadzeniu w dzialajaca obudowe albo po podpieciu do
    komputera to dane moga nie byc widoczne bo zostana niejako przsunięte na dysku.

    To akurat nie jest reguła ale warto miec to na uwadze przy wybieraniu kontrolera i
    czytac czy producent pisze explicite jakie dyski wspiera.