  • 11. Data: 2017-06-13 13:31:30
    Temat: Re: Jaki ELM 327 od Chińczyka?
    Od: gizmacz <g...@g...pl>

    W dniu 13.06.2017 o 11:32, J.F. pisze:
    > A to kwestia ELM'a czy programu, ktory go czyta ?

    Jednego i drugiego. ELM-ów jest całe stado, jedne działają lepiej, inne
    gorzej. Nie każdy działa z każdym programem.

    g.

  • 12. Data: 2017-06-13 13:59:10
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 13.06.2017 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Ale kupilem i z Vectra sie jakos laczy. 3$ nie majatek

    No to zaryzykowałem te 2,72$ :-)

    > Obejrzyj sobie gniazdo w samochodzie, u mnie ta szersza czesc u gory
    > ledwo wchodzi w dziure.

    Na razie docelowego auta jeszcze nie mam :-)

    Jak ELM dojdzie od chińczyka, to sprawdzę.
    Najwyżej utopiłem 10 zł.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 13. Data: 2017-06-14 08:56:40
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 13.06.2017 o 13:59, Dominik Ałaszewski pisze:

    > No to zaryzykowałem te 2,72$ :-)

    > Na razie docelowego auta jeszcze nie mam :-)
    >
    > Jak ELM dojdzie od chińczyka, to sprawdzę.
    > Najwyżej utopiłem 10 zł.

    mam takiego... can-bt-android za 10zł. Raz "stanął" opel agila i
    zostałem poproszony o szybką naprawę. Jesteś facetem, to musisz się
    znać. no wiec podjechałem, podpiąłem się, kod jakiś tam wyskoczył,
    przetłumaczyłem go: Za niskie napiecie na głównym przekaźniku.
    akumulator wyładowany, bo go kręcili rozrusznikiem do upadłego. no więc
    podpiąlem kable ze swojego auta, po paru chwilach w instalacji opla było
    13.5v a.... "napięcie na przekaźniku za niskie" no bez jaj, jak za
    niskie. patrze na silnik, jest klapka sugerująca ze pod nią są
    bezpieczniki i przekaźniki. otwieram, patrze a tam leży, leży!
    wypadnięty przekaźnik. wetknąłem, auto odpaliło od razu.
    Tak więc przydał się, patrzeli na mnie jak na czarodzieja, ale to był
    cufol. w xsarze - napięcia, temperatury, przepływ powietrza. to
    wszystko. W tym oplu jeszcze się dało vin odczytać i parę innych numerów.

    ToMasz

  • 14. Data: 2017-06-14 10:52:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
> [...]
    >wypadnięty przekaźnik. wetknąłem, auto odpaliło od razu.
    >Tak więc przydał się, patrzeli na mnie jak na czarodzieja,

    Ci faceci to sie jednak znaja na tych samochodach :-)

    J.

  • 15. Data: 2017-06-14 11:40:52
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2017-06-13 o 07:10, Dominik Ałaszewski pisze:
    > Dzień dobry szanownym grupowiczom,
    >
    > Chciałbym zakupić od chińczyka interfejs do złącza OBD2,
    > żeby od czasu do czasu zobaczyć, co w trawie piszczy.
    > Tylko własne auto- żadne zastosowania zawodowe.
    >
    > No i oczywiście na Ali zatrzęsienie, ceny już
    > od niecałych 3$.

    Kupiłem takie 3 - co jeden to gorszy. Po sprawdzeniu
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ap
    plagapp.elm327identifier&hl=pl
    większość wygląda jak na 3 obrazku czyli obsługuje jakieś totalnie
    losowe protokoły komunikacji i działa mocno losowo w zależności od auta.

    W końcu kupiłem w PL za 60 zł na alledrogo:
    https://automotohit.pl/Interfejs-diagnostyczny-OBD2-
    Nowy-Vgate-iCar-3-na-Bluetooth

    Tu też do końca szału nie ma bo deklarowany jest ELM 2.1 a jest tak
    naprawdę ELM 1.4 ale przynajmniej ze wszystkimi protokołami
    przewidzianymi dla tej wersji i jak na razie działa mi to najlepiej ze
    wszystkich ELM'ów jakie mi wpadły w ręce.

    --
    Gregorius

  • 16. Data: 2017-06-14 13:45:39
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 14.06.2017 Gregoriusx <n...@a...com> napisał/a:

    > przewidzianymi dla tej wersji i jak na razie działa mi to najlepiej ze
    > wszystkich ELM'ów jakie mi wpadły w ręce.

    Wielkie dzięki za konkrety. Czyli pewnie będzie trzeba
    kupić jeszcze jedno :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 17. Data: 2017-06-14 13:56:57
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    W dniu 2017-06-13 o 07:10, Dominik Ałaszewski pisze:
    > Dzień dobry szanownym grupowiczom, .
    Podepnę się pod temat. Mój samochód to Seat Toledo II, 1.9 TDI, silnik
    AHF 110 KM, rok produkcji 1999. Jaki do tego samochodu polecilibyście
    ELM 327? Chciałbym nim wykrywać błędy i je kasować. Jakie ewentualne
    oprogramowanie byłoby najlepsze? Oczywiście chodzi mnie o tanie
    urządzenie, tak do 100-200 zł, oprogramowanie możliwie darmowe.

    Z ukłonami
    MJ

  • 18. Data: 2017-06-14 20:02:52
    Od: p...@g...com

    KABEL DIAGNOSTYCZNY INTERFEJS VAG COM KKL ODB VW coś takiego z Allegro plus vcds lite
    (darmowy)

  • 19. Data: 2017-06-15 21:19:29
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 13 Jun 2017 11:47:11 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Moj ELM nie wspolpracuje z mondeo diesel 99 ... ale prawde mowiac, to
    >nie wiem czy tam jest jakis komputer, bo jest pompa wtryskowa :-)

    Z fordami to jest problem, bo one gadają na różnych protokołach, a
    nowsze na ms/hs can. I często jest tak, że gadają np. z benzyną, a nie
    gadają z dieslami TDDi, ale z TDCi już tak. Brak przełącznika ms/hs za
    bardzo nie przeszkadza, bo traci się tylko brak łączności z radiem czy
    klimatyzacją.

    Tyle widać u mnie (1.6 TDCi) na ELMie HS/MS:

    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/ff/72
    /a2/ff72a29de653591068d424d80911ae49.jpg

    Tyle na ELMie za 5$ w Mondeo 2.0 TDDi:

    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/5f/3b
    /73/5f3b73ee482da9ba6981be8492743d2b.jpg

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 20. Data: 2017-06-16 17:01:04
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2017-06-13 07:10, Dominik Ałaszewski wrote:
> [...]
    > the trucks and diesel cars"
    > poleca wariant za 6$:
    > http://tiny.pl/g1whc
    > gdzie również stoi
    > "Support petrol cars,not support diesel cars and trucks"
    >
    > Natomiast inny sprzedawca taniego:
    > http://tiny.pl/g1whd
    > oznajmia "Works on all OBD2 Vehicles (1996 onwards in USA)
    > and EOBD vehicles ( Petrol cars from 2001 and diesel cars
    > from 2003/2004 in Europe)"- co by się w mojej opinii
    > bardziej zgadzało.
    >
    > No i pytanie- ktoś z Was coś może polecić
    > albo odradzić? To wszystko to samo, czy jednak

    Kup w PL, różnica w cenie nie wielka, a jak nie zadziała to wymienisz
    lub oddasz.

    Jak kupowałem, dopiero trzeci ELM zachowywał się poprawnie i zgodnie z
    oczekiwaniami (oczywiście był najdroższy :). A wszystkie w nazwie
    ELM327 - więc nuby to samo a jednak nie to samo.
    To jeden zakup na lata - przydał się na razie raz do skasowania 1 błędu.
    Obecnie cały czas moduł jest wpięty w gniazdo (łączy się non stop z
    radiem). Działą dobrze z ToguePro (nawet sporo parametrów pokazuje
    związanych z pracą silnika) ale również testowałem z programami na
    PC:ScanTool, PCMScan, ProScan, VitalScan - żadnego problemu.

    Dlatego z autopcji, kupowałbym w PL a najlepiej w jakimś sklepiku
    lokalnym aby przetestować od razu.