  • 1. Data: 2017-06-13 07:10:27
    Temat: Jaki ELM 327 od Chińczyka?
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dzień dobry szanownym grupowiczom,

    Chciałbym zakupić od chińczyka interfejs do złącza OBD2,
    żeby od czasu do czasu zobaczyć, co w trawie piszczy.
    Tylko własne auto- żadne zastosowania zawodowe.

    No i oczywiście na Ali zatrzęsienie, ceny już
    od niecałych 3$.

    Ale przy tych tanich, jak np.
    http://tiny.pl/g1whw
    (najtańszy wariant jest za 2,73$)
    Chińczyk rzecze
    "It only works with petrol cars,doesnt support
    the trucks and diesel cars"
    poleca wariant za 6$:
    http://tiny.pl/g1whc
    gdzie również stoi
    "Support petrol cars,not support diesel cars and trucks"

    Natomiast inny sprzedawca taniego:
    http://tiny.pl/g1whd
    oznajmia "Works on all OBD2 Vehicles (1996 onwards in USA)
    and EOBD vehicles ( Petrol cars from 2001 and diesel cars
    from 2003/2004 in Europe)"- co by się w mojej opinii
    bardziej zgadzało.

    No i pytanie- ktoś z Was coś może polecić
    albo odradzić? To wszystko to samo, czy jednak
    są modele lepsze i gorsze (i w czym?).

    Nie wiem jeszcze, do jakiego to będzie auta
    (jestem w trakcie poszukiwań), ale najprawdopodobniej
    spełni warunki sprzedawcy 2.

    Wielkie dzięki za wskazówki, pozdrawiam,

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 2. Data: 2017-06-13 07:24:39
    Temat: Re: Jaki ELM 327 od Chińczyka?
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Tue, 13 Jun 2017 05:10:27 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Dzień dobry szanownym grupowiczom,
    >
    > Chciałbym zakupić od chińczyka interfejs do złącza OBD2,
    > żeby od czasu do czasu zobaczyć, co w trawie piszczy.
    > Tylko własne auto- żadne zastosowania zawodowe.

    Kup w Polsce.

    Na znanym portalu aukcyjnym jest tego zatrzęsienie, ceny zaczynają się od
    kilkunastu złotych. Gdyby okazało się, że nie współpracuje z Twoim
    samochodem - odeślesz.

    --
    Yakhub

  • 3. Data: 2017-06-13 07:54:16
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Yakhub"

> [...]

    Na znanym portalu aukcyjnym jest tego zatrzęsienie, ceny zaczynają się od
    kilkunastu złotych. Gdyby okazało się, że nie współpracuje z Twoim
    ---
    Przesyłka w Polsce kosztuje tyle, co cały ELM w Chinach

  • 4. Data: 2017-06-13 09:05:04
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Tue, 13 Jun 2017 07:54:16 +0200, re napisał(a):

> [...]
    > samochodem - odeślesz.
    > ---
    > Przesyłka w Polsce kosztuje tyle, co cały ELM w Chinach

    Zwłaszcza, gdy kupisz na Allegro i zamówisz przesyłkę Inpostem za 4zł
    (zwrot gratis)...

    --
    Yakhub

  • 5. Data: 2017-06-13 11:12:41
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    jakie auto? Bo w citroenie to sobie zobaczysz 5 parametrów, w starym
    oplu 10sięc. nie "przetrzepiesz" auta takim czymś

    ToMasz

  • 6. Data: 2017-06-13 11:32:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >jakie auto? Bo w citroenie to sobie zobaczysz 5 parametrów, w starym
    >oplu 10sięc. nie "przetrzepiesz" auta takim czymś

    A to kwestia ELM'a czy programu, ktory go czyta ?

    J.

  • 7. Data: 2017-06-13 11:44:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.06.2017 o 07:24, Yakhub pisze:

    > Kup w Polsce.
    >
    > Na znanym portalu aukcyjnym jest tego zatrzęsienie, ceny zaczynają się od
    > kilkunastu złotych. Gdyby okazało się, że nie współpracuje z Twoim
    > samochodem - odeślesz.

    Te od kilkunastu złtych z przesyłką, to... wysyłka z Chin;)

  • 8. Data: 2017-06-13 11:47:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DominikAłaszewski" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Tylko własne auto- żadne zastosowania zawodowe.

    >No i oczywiście na Ali zatrzęsienie, ceny już

    Pare lat temu byl gwaltowny spadek cen ... i cos na swiecie narzekali,
    ze te tanie to jakies nie calkiem kompatybilne.
    Ale kupilem i z Vectra sie jakos laczy. 3$ nie majatek

    Obejrzyj sobie gniazdo w samochodzie, u mnie ta szersza czesc u gory
    ledwo wchodzi w dziure.
    A te w dodatku dosc niskie, jak sie zatnie w dziurze, to nie
    wyciagniesz.

> [...]
    >and EOBD vehicles ( Petrol cars from 2001 and diesel cars
    >from 2003/2004 in Europe)"- co by się w mojej opinii

    To chyba tekst ogolny - od tego roku wymagano zlacza OBD w
    samochodach.
    Moj ELM nie wspolpracuje z mondeo diesel 99 ... ale prawde mowiac, to
    nie wiem czy tam jest jakis komputer, bo jest pompa wtryskowa :-)

    >No i pytanie- ktoś z Was coś może polecić
    >albo odradzić? To wszystko to samo, czy jednak
    >są modele lepsze i gorsze (i w czym?).

    Niestety - po modeli nie rozroznisz, obudowa to sa malo, wiec nie ma
    jak polecic :-(

    J.

  • 9. Data: 2017-06-13 12:48:58
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-06-13 o 07:10, Dominik Ałaszewski pisze:
    > Dzień dobry szanownym grupowiczom,
    >
    > Chciałbym zakupić od chińczyka interfejs do złącza OBD2,
    > żeby od czasu do czasu zobaczyć, co w trawie piszczy.
    > Tylko własne auto- żadne zastosowania zawodowe.

    Zwróć uwagę, że do niektórych aut potrzebne są przejściówki.
    Do niektórych OBD Chińczycy dokładają soft, choć nie bardzo wiem, na
    czym atrakcyjność tego rozwiązania polega (chyba na tym, że jest to
    oprogramowanie do PC, bo na Androida czy OS są dostępne do ściągnięcia).
    I ważna sprawa - zależy, do czego to potrzebujesz. Bo jeśli tylko do
    spoglądania od czasu do czasu, to każdy będzie pewnie dobry, natomiast
    ja zamówiłem taki, który na stałe ma być włączony we wtyczkę (chcę mieć
    kilka parametrów na smartfonie on-line). I zainwestowałem w wersję z
    wyłącznikiem, bowiem jak niektórzy piszą - taki (tani) sprzęt
    pozostawiony na stałe może rozładować akumulator (choć teoretycznie nie
    powinien).
    T.

  • 10. Data: 2017-06-13 13:28:20
    Od: gizmacz <g...@g...pl>

    W dniu 13.06.2017 o 11:12, ToMasz pisze:
    > jakie auto? Bo w citroenie to sobie zobaczysz 5 parametrów, w starym
    > oplu 10sięc. nie "przetrzepiesz" auta takim czymś

    I tu się mylisz. Obejrzyj sobie to (soft dedykowany do Citroena\Peugeota):
    https://www.amazon.com/FAP-Citroen-Peugeot-ELM327-OB
    D2/dp/B01LJUI2TA

    g.