  • 21. Data: 2012-01-11 17:39:10
    Temat: Re: Jaki VAN kupic?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    >Przez sześć lat jeżdżenia z "wskaźnikami na środku" (w dwóch różnych
    >markach) nie miałem sytuacji aby coś ograniczało widoczność wskaźników.

    Ale z nimi problem jest inny niż ograniczanie widoczności - musisz oderwać
    wzrok od drogi.

  • 22. Data: 2012-01-11 17:54:24
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-11 17:07, omega_fan pisze:

    > Też tak mam... i mechanizm je opuszczający, który szlag trafia z czasem
    > i można się godzinę mocować z kołem, próbując je opuścic w szczerym polu
    > (przećwiczone). To ja już wolę rozpakować bagażnik.

    jest jedna zasada:
    przeglad - przynajmniej raz do roku.

    np. w czasie wiosennych porzadkow - oposc raz kolo - wyciagnij srube -
    nawal smaru i rok spokoju

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 23. Data: 2012-01-11 18:42:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 11-01-2012 o 17:39:10 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > Ale z nimi problem jest inny niż ograniczanie widoczności - musisz
    > oderwać wzrok od drogi.

    No właśnie nie, zerkasz na niego jak na inny samochód na drodze. Patrzenie
    na "tradycyjny" cyberblat jest rozpraszające, na chwilę odrywasz wzrok od
    drogi - tutaj tego nie ma - zerkasz "kątem oka". Sprawdzałem to wiele razy
    (miałem już taką dyskusję w rodzinie :-))

    Pewnie sporo zależy od wzrostu kierowcy i ustawienia kierownicy, ale mi
    zawsze łatwiej się zerka na środkowy panel.

    Pzdr
    TG

  • 24. Data: 2012-01-11 18:47:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał(a):

    > Ale z nimi problem jest inny niż ograniczanie widoczności - musisz
    > oderwać wzrok od drogi.

    >No właśnie nie, zerkasz na niego jak na inny samochód na drodze.

    Może jak ktoś siedzi z oczami wystającymi 10 cm nad kierownicę to tak.
    Ja na przykład mam głowę pod dachem, a nie na wysokości kierownicy, więc
    drogę oglądam pod ZDECYDOWANIE innym kątem niż środek mojej deski
    rozdzielczej.
    Przetestowane na nawigacji, którą mam mniej więcej w tym samym miejscu, w
    którym zazwyczaj producenci instalują grzybki w rodzaju położonych
    centralnie liczników.

  • 25. Data: 2012-01-11 18:54:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 11-01-2012 o 18:47:55 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Przetestowane na nawigacji, którą mam mniej więcej w tym samym miejscu,
    > w którym zazwyczaj producenci instalują grzybki w rodzaju położonych

    "Opinia jest jak dziura w dupie, każdy ma własną" - ja pozostanę przy
    swojej :-) (choć mam trochę więcej niż ustawowe 176 cm wzrostu).

    Pzdr
    TG

  • 26. Data: 2012-01-11 18:57:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-11 18:54, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > Dnia 11-01-2012 o 18:47:55 Cavallino <c...@k...pl>
    > napisał(a):
    (...)
> [...]
    (...)
    > "Opinia jest jak dziura w dupie, każdy ma własną" - ja pozostanę przy
    > swojej :-) (choć mam trochę więcej niż ustawowe 176 cm wzrostu).

    Z dziurą to prawda, ale z opiniami to już kwestia bardziej
    skomplikowana :)

  • 27. Data: 2012-01-11 21:01:49
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    > Też tak mam... i mechanizm je opuszczający, który szlag trafia z czasem
    > i można się godzinę mocować z kołem, próbując je opuścic w szczerym polu
    > (przećwiczone). To ja już wolę rozpakować bagażnik.

    Jak się nie wykonuje normalnych czynności obsługowych to nie ma co płakać...

    Wystarczy 1x w ciągu roku wykręcić śrubę i opuścić koło (przy okazji
    sprawdzania ciśnienia :) ) i dokładnie nasmarować gwint smarem.
    Gdy kupiłem 15-letnią cytrynkę to rzeczona śruba dawała się
    bezproblemowo odkręcić - pomimo, że zapas był już nienadający się do
    użycia - od nowości ta sama opona jeszcze z "jeżykiem".

    Odrobina towotu czyni cuda i nie ma niespodzianek nawet w pełnoletnich
    samochodach.

    A co do wyjmowania całej zawartości bagażnika - są różna przyjemności...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 28. Data: 2012-01-11 21:16:08
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-11 21:01, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

    > Jak się nie wykonuje normalnych czynności obsługowych to nie ma co
    > płakać...

    To prawda.

    > Wystarczy 1x w ciągu roku wykręcić śrubę i opuścić koło (przy okazji
    > sprawdzania ciśnienia :) ) i dokładnie nasmarować gwint smarem.

    Bez jaj - tego nie trzeba nawet robić raz do roku, że o smarowaniu
    nie wspomnę. Śrubę warto czymś tam trysnąć, ale nie za dużo.

    > Gdy kupiłem 15-letnią cytrynkę to rzeczona śruba dawała się
    > bezproblemowo odkręcić - pomimo, że zapas był już nienadający się do
    > użycia - od nowości ta sama opona jeszcze z "jeżykiem".

    W reni po 10 latach (pierwszy raz chyba) główka śruby się ukręciła
    - zachciało mi się sprawdzić jak wygląda zapas ;) Do piachu poszła
    opona i fabryczna śruba :)

    > Odrobina towotu czyni cuda i nie ma niespodzianek nawet w pełnoletnich
    > samochodach.

    Towot jest zbędny - wystarczy to odkręcić raz na 2 lata i maznąć
    czymś w stylu smaru silikonowego.

    > A co do wyjmowania całej zawartości bagażnika - są różna przyjemności...

    Wiesz, jak ktoś lubi ;)

  • 29. Data: 2012-01-11 22:19:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak się nie wykonuje normalnych czynności obsługowych to nie ma co
    > płakać...
    >
    > Wystarczy 1x w ciągu roku wykręcić śrubę i opuścić koło

    Ale po co?
    Nie lepiej raz na 10 lat wyjąć teczkę z bagażnika, a potem koło z niego?

  • 30. Data: 2012-01-11 22:51:40
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale po co?
    > Nie lepiej raz na 10 lat wyjąć teczkę z bagażnika, a potem koło z niego?

    Zależy co się wiezie w tym bagażniku. Ja już dwa razy żałowałem, że nie mam
    koła zapasowego pod bagażnikiem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba