  • Data: 2016-07-29 18:52:35
    Temat: Re: Jaki dysk do 'NAS-a' jednodyskowego?
    Od: 2late <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29/07/2016 03:49, ąćęłńóśźż wrote:
    > aMułek był wyłączony, antyvir też i nic.
    > Teraz powyłączałem jeszcze dwie usługi (dla DLNA i dla Twonky Media) nazywające się
    mniej więcej "automatycznie dodaj do biblioteki mediów nowe media gdy tylko się
    pojawią" na dodawanie ręczne, może to te procesy nie pozwalają na uspienie dysków.

    > Może machnę ręką, a może nie.
    > NAS zużywa średnio (bez uspionych dysków, ale "nic nie robiąc") ok. 27 W 7/24, w
    stanie uśpienia 2 W, wyłączony 1 W (wliczając jałowy bieg zewnętrznego zasilacza).
    > Jeśli bym usypiał na 12/7, to zaoszczędziłbym 30*12*25 Wh energii, czyli około 4-5
    zł miesięcznie.
    > Rocznie 50 zł, łatwo zarobić gdzie indziej, ale to psychologia - poza tym o ile w
    zimie chętniej dogrzeję mieszkanie elektroniką, to w lecie jednak nie chciałbym.
    > Inna sprawa, że może przedłużyłoby się żywotność urządzenia (jak nie x2, to może
    x1,5)?
    > 25 wat to zdrowa żarówka 7/24.
    > 50 wat zużywa mój nowoczesny duży telewizor (mniej niż kilkuletni monitor IPS).
    >
    > Mam inny router z wbudowanym HDD i DLNA i tam dysk normalnie śpi bez łaski, chyba
    że się go wywoła przez LAN (wejdzie w katalogi), mimo że router sam w sobie pracuje
    7/24.

    > -----
    windows (samba), etc...

    Czlowieku.
    Tu juz bez zlosliwosci.
    Nawet nie wiadomo komu odpowiadasz. Czy tak trudno, jak wszyscy, odpowiadac
    pod cytatem i nie wycinac wrotek?
    U siebie swiadomie mam wlaczony komputer i NAS 24h. Moze dlatego tylko raz
    w zyciu padl mi dysk i to tak dawno ze juz ledwie pamietam.