eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingJaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018 › Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
  • Data: 2019-01-10 10:14:02
    Temat: Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
    Od: AK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-01-10 09:29, Wojciech Muła wrote:

    > Nie ukrywam, że mało interesuje mnie świat Microsoftu czy Oracla.

    A szkoda, bo MS bardzo duzo zrobil w ostatniej dekadzie w tej kwestii.
    .NET jest dzis bardzo dojrzalym, wbudowanym w system w pelni darowym
    wieljezykowym srodowiskiem programistycznym.
    Pod wzgledem jakosci na glowe bije Jave.

    PS: Hmm... Byc moze jestem jednym z tych 5, ktorzy od lat korzystaja
    (fakt ze nieprodukcyjnie) z Mono. A szkoda, bo moze zapyzialy
    w sobie swiatek Lunksiarzy (systemu zerznietego wlasciwie 1:1
    ze starego dobrego prawdziwego Unixa:) otworzul by szerzej oczy.
    Az dziw bierze, ze przez tyle lat nie dorobil sie porzadnej
    standardowej technologii komponentowej.
    PS: Owszem byla szansa z Gnome, ale.. zwyciezylo "podejscie
    estetyczne" i "wygralo" kde :)
    Tymczasem na Windzie byl (wziaz jest i ma sie dobrze!) COM/DCOM,
    a teraz zastapil go o wiele lepszy .NET.
    To jest calkowicie inna jakosc/sposob tworzenia softy niz
    przestarzale podejscie typu *.lib/*.a czy nawet *.dll/*so
    PS1: Mnie cieszy ze Oracle popelnia ten sam blad zJava co kiedys
    Sun:).Strezlaja se w stope/Jave sami chyba dobrze nei wiedzac
    jak sie to dla Jawy z czasem skonczy. TymczasemMS wyciagnal nauki
    ze zwych bledow i ustandaryzowal od poczatku C# (ECMA),
    ostatnio w peni otworzyl kod .NETa i "upublicznil"/"udarmowil"
    VStudio. To juz przynosci efekty, choc zabije to Mono
    (ale i tak mu/Mono ede bardzo wdzieczny)

    > Odwiedziłem 2-3 razy targi pracy i była w zasadzie Java, Java
    > w wersji script, Python. C# pojawiło się tylko samo razy co C++,
    > czyli doświadczony drwal nie miałby problemu z policzeniem ich
    > na palcach.
    >
    > Jedyną wartą odnotowania ofertę C# miała firma z siedzibą w Jeleniej
    > Górze.

    Oj to sorry. Bylem przekonany ze pracujesz w Krakowie :).

    > Ale ja użyłem gotowca... z języka. :) W ten sposób możemy
    > powiedzieć, że Python też by sobie poradził, wystarczyło
    > wziąć numpy.

    Alez oczywiscie !
    Przeciez nie sam jezyk stanowi o jego "dobroci", ale tez jego otoczenie
    (bblioteki, APIs, frameworki, comminity, zaszlsci/dorobek (tak, tu C++
    wciaz jeszcze jest gora)

    AK