  • 41. Data: 2009-04-30 20:18:41
    Temat: Re: Jaki laptop - na komunie
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "mirekm"
    >
    > Nie chodzi o ten konkretny komputer, jak rozumiem, tylko w ogóle o fakt
    > przyzwyczajania do spędzania długich godzin przy ekranie od dziecka.
    > Długie siedzenie przy komputerze/telewizji/książkach/łotewer zwłaszcza
    > bez przerw na relaks oczu szybko prowadzi do krótkowzroczności.

    Nie mogę znaleźć sensownych źródeł jednoznacznie potwierdzających
    związek krótkowzroczności z nadwyrężaniem wzroku. Wszelkie "Panie domu"
    kategorycznie klasyfikują pracę z komputerem jako mordercę wzroku,
    natomiast poszukiwania wśród bardziej fachowych tekstów prowadzą mnie do
    konkluzji podobnej do tej z wikipedii:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Myopia#Theories

    pozdrawiam,

    mirek

  • 42. Data: 2009-04-30 20:31:18
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Hendbu pisze:
    > Co byscie polecili z tego zestawu?

    Nie kupuj jej żadnego laptopa, nie potrzebujemy kolejnego dziecka Neostrady.

    --
    http://kamikaze.mp.waw.pl/
    Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

  • 43. Data: 2009-04-30 21:22:39
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >kategorycznie klasyfikują pracę z komputerem jako mordercę wzroku,
    >natomiast poszukiwania wśród bardziej fachowych tekstów prowadzą mnie do

    No, ten artykuł w wikipedii zbyt sensownym źródłem nie jest, zwłaszcza
    piękny ustęp o IQ. ;-)
    Natomiast ja słyszałem o tym od co najmniej dwu różnych okulistów. Co
    oczywiście wcale nie znaczy, że to automatycznie jest prawdziwe;
    medycyna niestety nie jest nauką ścisłą. W kazdym razie, poświęcanie
    całego wolnego czasu na komputer nie jest specjalnie dobrą metodą
    wychowawczą niekoniecznie ze względu na wzrok ;-)

    --
    [------------------------] If God is perfect, why did He create discon-
    [ K...@e...eu.org ] tinuous functions?

  • 44. Data: 2009-04-30 21:40:49
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Kit z oczami, garba dostanie i huk. Chcesz z niej zrobić dzwonnika z
    Notre-Dame? Ja dostałem radio, zegarek i rower na komunię i byłem
    szczęśliwy. Aż żal patrzeć na te współczesne dzieciaki, które w życiu na
    rowerze nie jeździły, nie łaziły po drzewach a w piłkę to grają na wf-ie.

    lamer

  • 45. Data: 2009-05-01 07:31:20
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-04-30 22:04, Użytkownik mirekm napisał:

    > Zdecydowanie nie. Co do pierwszego stwierdzenia, to faktycznie spotkałem
    > się ze zdaniem, że oczy w młodym wieku nie meczą się tak szybko jak u
    > dorosłych. Co do drugiego to czytałem, że wbrew ludowej opinii ani
    > wpatrywanie się w komputer, ani oglądanie TV z bliska, ani też czytanie
    > przy słabym oświetleniu nie powoduje trwałego pogorszenia wzroku. Więc
    > proszę o wskazanie poważnych danych które jednoznacznie wiążą np.
    > krótkowzroczność z komputerem.

    Nie ma takich danych bo jak dotychczas za takie badania
    płaciły firmy produkujące komputery/monitory lub firmy
    zatrudniające ludzi wpatrujących się w komputery/monitory.

    Ale co ciekawe w dużych i dbających o pracownika firmach
    jak wysyłają człowieka na badania okresowe to w rubryce
    zagrożenia wpisują "praca przy monitorze/komputerze".
    W jakim celu to robią skoro wedle takiego fachmana jak
    ty "nie powoduje trwałego pogorszenia wzroku" ?

    Zamiast mieszać na grupie i jak typowy troll pisać "uzasadnij"
    przejdź się do fachowca czyli do lekarza okulisty i z nim
    porozmawiaj. Bo chyba nie oczekujesz że ktoś pujdzie za ciebie,
    nagra i informacje opublikuje w internecie ?

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2009-05-01 08:00:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > W jakim celu to robią skoro wedle takiego fachmana jak
    > ty "nie powoduje trwałego pogorszenia wzroku" ?

    Nie tylko w dużych. Przepisy BHP. Lokalne. Ma to wiecej wspolnego z
    widzimisie urzedniczym i samonapedzaniem sie biurokracji niz ze
    zdrowiem. Przepisy regulują np dodatkowy czas przerwy (5 min po kazdej
    godzinie pracy przy komputerze) i ewentualna refundacje szkiel
    korekcyjnych.

    W kazdym razie tego typu bzdur jest mnostwo, ot np kierujesz samochodem
    sluzbowym i nie masz zaliczonych aktualnych badan psychologicznych to
    ryzykujesz odmowa odszkodowania w przypadku wystapienia szkody etc.

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 47. Data: 2009-05-01 08:10:17
    Od: r...@w...pl

    > W liście datowanym 29 kwietnia 2009 (17:00:21) napisano:

    > Poleciłbym odesłać rodzinę na drzewo, a dziecku kupić porządny rower.

    Rower? to takie starodawne i niemodne....

    Quady są teraz na topie!

  • 48. Data: 2009-05-01 08:55:11
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > a dlaczego nie? moje dziecko tez uparło sie na laptopa,

    słusznie-dzieciom należy dawać to na co się upierają

    > (czerwony) hp mini viviane z vobisa, ciekawe jaką mine zrobi jak go
    > dostanie:)

    Nieważne. Ważne co powiedzią koleżanki.
    --
    __________________________________________MAT_______

  • 49. Data: 2009-05-01 08:58:25
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    >a moze taki zestaw z Empiku:
    > http://www.wykop.pl/ramka/174656/komunia-wedlug-empi
    ku-img

    > :-)

    Jeden z elementów tego zestawu będzie bardziej używany od drugiego.
    --
    __________________________________________MAT_______

  • 50. Data: 2009-05-01 18:19:31
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    RadoslawF pisze:

> [...]
    > porozmawiaj. Bo chyba nie oczekujesz że ktoś pujdzie za ciebie,
    > nagra i informacje opublikuje w internecie ?

    Wykluczam możliwość, że ktoś za mnie "pujdzie". Dawno temu znajomy
    oftalmolog przekonywał mnie, że pogarszanie się wzroku w wyniku pracy z
    monitorem jest równie niewiarygodną mądrością ludową jak to, że czytanie
    przy słabym oświetleniu pogarsza wzrok.

    pozdrawiam,

    mirek