  • 1. Data: 2009-04-28 19:24:52
    Temat: plyta glowna z wbudowanym modemem telefonicznym
    Od: "smutny" <s...@s...com>

    Były kiedyś płyty główne z wbudowanym modemem telefonicznym? Jakieś
    przykładowe modele?

  • 2. Data: 2009-04-28 19:49:49
    Od: "PP" <p...@o...pl>

    > Były kiedyś płyty główne z wbudowanym modemem telefonicznym? Jakieś
    > przykładowe modele?

    Nie pamiętam modelu ale kilka ECSów miało modem, wyjście było na goldpinach
    w które wciskało się śledzia z trafem i jakimiś zabezpieczeniami, mam
    takiego śledzia do dziś, Chinetech też miał takie rozwiązanie/
    Piotr

  • 3. Data: 2009-04-28 19:53:30
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 28 Apr 2009 21:24:52 +0200, smutny napisał(a):

    > Były kiedyś płyty główne z wbudowanym modemem telefonicznym? Jakieś
    > przykładowe modele?

    Płyty główne komputerów przenośnych :)
    A poza tym było złącze na niektórych płytach, właśnie pod taki modem.

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 4. Data: 2009-04-28 19:59:43
    Od: "Mirosław Szejduk" <s...@o...pl>

    Poszukaj plyt z złaczem AMR, mam kilka takich modemow to moge ci podeslac za
    friko

    Mirek

  • 5. Data: 2009-04-28 20:15:52
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "smutny" napisał:

    > Były kiedyś płyty główne z wbudowanym modemem telefonicznym?

    Ale będące aktualnie w sprzedaży? To chyba tylko jakieś stare leżaki
    magazynowe lub z drugiej ręki, w desktopach już tego się nie spotyka,
    prędzej jeszcze w jakichś laptopach, o przepraszam - notebookach, o pardon -
    komputerach przenośnych ;->
    Kilkukrotnie spotykałem też opcje dotyczące "onboard modem" w BIOS-ach płyt,
    które bynajmniej w modem wyposażone nie były, co sugerowało istnienie
    odmiany z wbudowanym modemem. Ale to było dosyć dawno.
    Natomiast były płyty ze złączem AMR do podłaczenia dedykowanego modemu
    wewnętrznego.

    > Jakieś przykładowe modele?

    Ta wygląda, jakby miała coś takiego:
    http://www.motherboard.cz/mb/amptron/PM-586LMR.htm
    Ale to tylko jako historyczny przykład, bo pod śp. Socket-7 ;-)

    JoteR

  • 6. Data: 2009-04-29 08:09:19
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 28 Apr 2009 22:15:52 +0200, "JoteR" <j...@p...pl> wrote:

> [...]
    >odmiany z wbudowanym modemem. Ale to było dosyć dawno.
    >Natomiast były płyty ze złączem AMR do podłaczenia dedykowanego modemu

    Tylko że taki modem na złączu AMR to jak modem na ISA czy PCI. I
    problem większy bo te na AMR wymagały ZTCP sterowników a na ISA/PCI to
    właściwie była kwestia odpowiedniego ustawienia COM-a w sofcie. A oba
    rozwiązania to i tak dodatkowa karta.

    >Ta wygląda, jakby miała coś takiego:
    >http://www.motherboard.cz/mb/amptron/PM-586LMR.htm
    >Ale to tylko jako historyczny przykład, bo pod śp. Socket-7 ;-)

    Ja miałem jakiegoś Asusa pod socket 939 tyle że modem cały żywot płyty
    przeleżał w szafie jako niepotrzebny. W sumie to zastanawiam sie po co
    autorowi wątku w komputerze stacjonarnym modem wbudowany w płytę.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2009-04-29 17:07:22
    Od: "smutny" <s...@s...com>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:bg2gv49tjhh6ecuuqerdp8qkuami4d4rp3@4ax.com...
    > Ja miałem jakiegoś Asusa pod socket 939 tyle że modem cały żywot płyty
    > przeleżał w szafie jako niepotrzebny. W sumie to zastanawiam sie po co
    > autorowi wątku w komputerze stacjonarnym modem wbudowany w płytę.

    Po nic, wcale nie chcę czegoś takiego. Uzupełniam tylko swoją wiedzę
    historyczno-komputerową.
    Skoro na każdej płycie jest złącze LAN, to problemem chyba nie było
    dodanie złącza telefonicznego, ale jakoś się z tym nigdy nie spotkałem,
    poza oczywiście laptopami.

  • 8. Data: 2009-04-29 17:19:41
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "smutny" <s...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > oczywiście laptopami.

    > ja w swojej PC CHips tez miałem modem- wyjscie na piny było
    Płyta była na slot 1
    Wchodziły tam celerony ok 300-500MHz

  • 9. Data: 2009-05-03 16:37:08
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    W moich lapkach modem to i tak była osobna płytka pod osobną klapką, co ciekawe nawet
    różnych producentów modemów w podobnych seriach lapków.
    JaC

    -----