  • Data: 2015-03-28 17:31:30
    Temat: Re: Jaki pierwszy "prawdziwy" aparat
    Od: mt <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-03-28 17:27, Piotr Kosewski pisze:

    > XZ-2 już od dłuższego czasu nie jest produkowany.
    >
    > W okolicy 1000 zł jest sporo innych kompaktów z małymi sensorami.
    > Pytanie: czy warto?
    > Za 1500 zł można kupić RX100 lub najniższe modele MILC i DSLR
    > (z obiektywem).

    Które używane z obiektywami typu 18-55/3.5-5.6 nie dają praktycznie
    żadnej przewagi nad kompaktem z mniejszą matrycą i jaśniejszym szkłem, a
    lustro z kitem będzie znacznie większe, więc jeżeli pytający rozważa też
    telefon, to raczej zależy mu na poręczności. Co do RX100, to za 1500 zł
    można kupić wersję I, która już od dłuższego czasu nie jest produkowana
    (podobnie jak XZ-2, więc co to za argument?). Poza tym wersje I i II
    były mocno średnie i ciemne na długim końcu, co przy 20 mpix na matrycy
    1' powodowało, iż dyfrakcja na pełnej dziurze w pozycji tele degradowała
    już obraz.

    > Ten CM1 jest taki bezsens, że aż trudno uwierzyć, że naprawdę go
    > wprowadzają do sprzedaży. Jakość zdjęć może i dobra, ale aparat z tego
    > jest fatalny, a smartfon pewnie jeszcze gorszy.
    >
    > W cenie CM1 ($1000) można kupić wypasiony kompakt (nawet Panasonic
    > LX100) ORAZ przyzwoity smartfon.

    Jak ktoś chce mieć jedno urządzenie, które ma zawsze przy sobie to nie
    jest taki bezsens. Cena jest wysoka, ale podobnie wyceniony jest nowy
    Iphone. Pod względem fotograficznym to ten Panas bije na głowę każdy
    inny telefon i większość kompaktów. Poza tym na rynku telefonii ceny
    mają to do siebie, że szybko spadają.

    --
    marcin