    From: DaNsOuNd <d...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaki telewizor - proszę o radę
    Date: Mon, 29 Aug 2016 13:48:04 +0200

    W dniu 27.08.2016 o 09:38, Kaktus pisze:
    > Użytkownik "DaNsOuNd" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Kwesita czerni - rozumiana żeby czerń była czarna czy żeby ciemny
    > obraz (ciemna sceneria fabuły) była tak samo dobrze widoczna jak
    > jasna bez podchodzenia do odbiornika i zmieniania ustawień?

    żeby w ciemności czerń wyglądała jak czerń a nie jak szarość. Resztę
    sobie w ustawieniach TV zrobisz.

    > Wiem, że jest ich mało. Czy możesz podać konkretne modele? Funkcja
    > programowania autostart-u nie jest mi potrzebna.

    a w pierwszym poście piszesz co innego: "..Dodatkową sprawą jest dla
    mnie możliwość nagrywania i przenoszenia zapisów na inne nośniki.
    Możliwość nagrania programu, którego nie można obejrzeć podczas
    ^^^^^^^^^^^
    emisji jest cenna, ale mnie chodzi także o możliwość
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    zachowania wybranych programów, głównie popularno
    naukowych, na dłużej niż tylko do zapisania dysku
    dołączonego np. do dekodera. "

    > Co to znaczy, cytuję: "s-qurviony" ekran?

    zakrzywiony - tak się to nazywa pomimo że obrzydliwie...

    > Słowo na k... u niektórych
    > użytkowników jęz. polskiego wyczerpuje cały słownik, a zagranicą
    > jest synonimem słowa Polska, bo obcokrajowcy słyszą je z ust
    > Polaków najczęściej. Po prostu wstyd i chamstwo.

    proponuję poszerzyć słownik -
    http://pl.bab.la/slownik/angielski-polski/curved

    dodam jeszcze żeby szybka matryca było bo na tanich/starych nie
    pooglądasz golfa/piłki nożnej/tenisa stołowego bo piłka będzie skakać po
    ekranie a nie płynnie lecieć. W tanich TV znajdziesz przeważnie wolne i
    stare matryce, które zostały wyprodukowane 10 lat temu z dużym zapasem
    ilościowym i obecnie zalegają producentom...

    Fajne TV z Androidem robi Sony, Philips ma swój Ambilight, TLC/Thomson
    ma QDot - dla każdego coś fajnego - np: bardzo fajnie gra Thomson UA9806
    i to pod każdym względem. QDot robi bajeczne kolory, strefowe
    podświetlenie pozwala cieszyć się dobrą czernią, Harman-Kardon zadba o
    dźwięk a procek A9 zadba o płynny obraz i wzorowe skalowanie 4K. Ma
    wszystko co potrzeba: DVB-T2, DVB-S2, DVB-C, TV Analog, Bluetooth, WiFi,
    DLNA, WiDI/Miracast, HbbTV, 3D Activ + dwie pary okularów, stopklatkę i
    serwis door-to-door - nie trzeba nigdzie go tachać jak się uszkodzi.

    Można w promocji poniżej 4 tys. można wyrwać.
    Ja za swojego 55" w kwietniu dałem 3,3kPLN