    From: "HF5BS" <h...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaki telewizor - proszę o radę
    Date: Mon, 29 Aug 2016 16:04:52 +0200

    news:almarsoft.8608506313569608204@news.neostrada.pl
    > wskaźnik nie
    >
    > Stąd nie zachwycałbym się tak jak kogutek "odtwarzaniem 4k" przez średni
    > projektor, który nawet nie ma matrycy 4k i tak na prawdę nie wiadomo jaki
    > strumień odtwarza.

    Ale mimo wszystko, taki strumień może mieć zaletę i np. u mnie, gdzie w
    lapie mam nieco więcej, niż full-HD, obraz ukręcony przy 1920x1200 (bo tyle
    mam) kontury ma nienajostrzejsze. Natomiast obraz o większej rozdziałce
    będzie miał kontury ostre jak żyleta i niekiedy nawet, przyjemniej się go
    ogląda.
    (A zaletą 1920x1200 jest to, że napisy mogę wyrzucić poza film, na dolny
    margines i nie będą przeszkadzać, a spełnią swoją rolę)
    A jaki strumień... jak się kliknie w prawym dolnym rogu filmu YT na zębatkę,
    menu quality, to ptasiek pokaże, który strumień właśnie leci. Chyba, że
    zębatka się kręci, to trzeba czekać, aż się właśnie przełączy. (W HTML5
    trochę to inaczej wygląda, ale tez pozwala na zorientowanie się)
    Inna sprawa, że niektórzy różnymi programami zwiększają pozornie
    rozdzielczość, nie wiem po co, bo znane przysłowie mówi, że wyżej
    chu...wróć, wyżej pępka nie podskoczysz, zapodając na wejście np. obraz
    zgrany z telewizora, a dają full-HD, to mimo strumienia, rozdzielczość
    zostanie na starym poziomie.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski