  • 21. Data: 2010-05-18 06:46:15
    Temat: Re: Jaki uC proponujecie ??
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MH" <l...@o...pl> wrote in message
    news:3461.00002998.4bf010a2@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > obróbka
    > zawiadowanie transmisją i takie tam.. Jednocześnie muszę w tym samym
    > czasie
    > kontrolować pewne inne parametry innych układów , które są na pokładzie
    > PCB.
    > Wpadłem na pomysł wykorzystania jakiegoś uC , któremu mógłbym zmieniać
    > dane do
    > kontroli reszty , a więc musi być reprogramowalny w układzie, czas
    > programowania
    > rzędu 1-2s , i pamięć programu/danych>=512kB.
    >
    > Jakoś nic mi się nie udało wyguglać.. Jak coś macie , proszę o link.

    Jeśli już będziesz miał FPGA to czemu nie dasz większego i nie wsadzisz
    procka do środka? Altera robi fajne FPGA serii Cyclone (dziś już seria III)
    i do nich można wsadzić 32-bitowy procek Nios2. Większe kostki FPGA
    mają sporo pamięci ram w środku. Kod mogą ładować z taniej pamięci CFI.

  • 22. Data: 2010-05-18 06:47:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

  • 23. Data: 2010-05-18 08:24:34
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    > Ależ oczywiście nie podłączasz RAMu prosto do FPGA. Prockowi dajesz
    > reset i gadasz z jego bootloaderem (przez co lubisz - SPI, UART itp).
    > Procek sam wciska odebrane dane do RAMu. I teraz dwie wersje - albo
    > weźmiesz procka z Flashem, któremu dodatkowo można podczepić SRAM (i
    > wtedy dowolnie wymyślasz jego bootloader aby gadał z FPGA, może być
    > nawet magistralą 4 lub 8-bitową + stroby) - albo w drugiej wersji
    > bierzesz procka bez wewn. Flasha i korzystasz z możliwości bootloadera
    > ROM'owego.

    Do rozważenia !!

    > Zresztą napisz gdzie właściwie chcesz trzymać n alternatywnych wsadów do
    > procka? Za każdym razem pobierane są z komputera gadającego z FPGA?

    Dokładnie tak.. Wracając do głównego wątka , jaki proceg sugerujesz ??

    MH

  • 24. Data: 2010-05-18 09:20:46
    Od: "MH" <l...@o...pl>

> [...]
    > i do nich można wsadzić 32-bitowy procek Nios2. Większe kostki FPGA
    > mają sporo pamięci ram w środku. Kod mogą ładować z taniej pamięci CFI.

    Ja co prawda robię na Xilinx'ie , ale ponieważ całość jest jeszcze w fazie
    projektu , dlaczego nie Altera?? Sądzę , że cały ten bajzel można zapakować do
    EP3C120. Jak kształtują się ceny układów Altery?? Tak mniej więcej ...

    MH

  • 25. Data: 2010-05-18 18:47:35
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 18/05/2010 10:20, MH wrote:

> [...]
    > EP3C120. Jak kształtują się ceny układów Altery?? Tak mniej więcej ...

    Znosnie. W mniejszych troche placisz za pamiec szeregowa EPCS do
    konfiguracji, wieksze laduja config z flasha CFI.

    ATSD Pszemol, to juz jest C4...

    --
    Jerry1111

  • 26. Data: 2010-05-18 23:27:50
    Od: MrWebsky <m...@p...onet.pl>

    MH wrote:

    > U mnie jest jeszcze gorzej !! 32 kanały (12 bitów) , co daje 2,4GB/s...
    > Stąd jak wcześniej napisałem wstępna obróbka jest wykonywana hardwarowo w FPGA ,
    > resztę robi pecet. Aż tak rąbnięty nie jestem , żeby popełnić tak sztubacki bląd..
    >
    > MH

    Szczerze mówiąc średnio wyobrażam sobie podłączenie do jednego FPGA
    32 przetworników @ 12 bit i koszących @ 50Ms/s.
    Albo wychodzi mi bardzo dużo pinów (>400), albo nierealnie wysokie częstotliwości
    na multipleskowanej magistrali do nich.

  • 27. Data: 2010-05-19 03:23:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Znosnie.
    > W mniejszych troche placisz za pamiec szeregowa EPCS do konfiguracji,
    > wieksze laduja config z flasha CFI.

    C120 to już jednak całkiem sporo kasy jest...

    EP3C120F484C8N w detalu to prawie $400.
    EP3C120F780C8 już ponad $400 za kostkę.

    Ceny podaję Ci z USA, z witryny dystrybutora www.Arrow.com.

    > ATSD Pszemol, to juz jest C4...

    Tak... teraz sobie przypominam prezentację... masz rację.

  • 28. Data: 2010-05-19 19:03:47
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 19/05/2010 00:27, MrWebsky wrote:

> [...]
    > 32 przetworników @ 12 bit i koszących @ 50Ms/s.
    > Albo wychodzi mi bardzo dużo pinów (>400), albo nierealnie wysokie częstotliwości

    50Msps to jest wolno jak na FPGA. 400 pinow to 'srednio' - sa mniejsze,
    sa wieksze (800-1000 pinow). Interfejsy szeregowe na drozszych FPGA daja
    rade 3.125 i 6.25Gbps (serdes jest w FPGA). Nie da sie tego zrobic na
    najtanszym Cyclone1, ale nie trzeba tutaj siegac po najdrozsze FPGA.

    --
    Jerry1111

  • 29. Data: 2010-05-20 14:12:06
    Od: "MH" <l...@o...pl>

> [...]
    > 32 przetworników @ 12 bit i koszących @ 50Ms/s.
    > Albo wychodzi mi bardzo dużo pinów (>400), albo nierealnie wysokie częstotliwości

    Coś mi się wydaje , że kolega nie jest na bieżąco. Jakie 400 pinów ?!
    Na n-bitowy przetwornik potrzeba 4 piny !! Dane (LVDS) 2 piny , zegarek-1 pin ,
    FRAME - 1 pin. Jakie nierealne częstotliwości ?! 12*50MHz=600MHz. Każdy
    Virtex-2 łyka to bez problemu !! SPRAWDZONE PRAKTYCZNIE !!

    MH

  • 30. Data: 2010-05-20 18:58:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 May 2010 16:12:06 +0200, MH wrote:
> [...]
    >FRAME - 1 pin. Jakie nierealne częstotliwości ?! 12*50MHz=600MHz. Każdy
    >Virtex-2 łyka to bez problemu !! SPRAWDZONE PRAKTYCZNIE !!

    Znajdzie sie tam 50 odbiornikow LVDS, czy przy synchronicznym zegarze
    nie trzeba specjalnego odbiornika ?

    J.