  • 11. Data: 2009-06-03 08:38:03
    Temat: Re: Jaki wentylator procesora?
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:

    > Ale z tym że to nie takie ciche to chyba jakiś problem ze sterowaniem
    > obrotami, mam athlonowską wersję tego chłodzika i spisuje się dobrze i
    > bezszelestnie.

    Możliwe - to na tanich płytach ASRock'a siedzi...

    Pzdr, OMSON

  • 12. Data: 2009-06-03 08:48:53
    Od: "bosskg" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@i...com>
    napisał w wiadomości news:h059hn$r48$1@inews.gazeta.pl...

    > Jeszcze takie coś mi się rzuciło do oczu:
    > http://www.allegro.pl/item650314537_pasywne_thermalt
    ake_sonic_tower_rev_2_s775_am2.html

    > Semprona chyba nie powinienem ugotować?

    http://www.proline.pl/sklep.php?prodid=SCY+SCKTN-200
    0 lub tanszy
    http://www.proline.pl/sklep.php?prodid=PENTA+P7016
    Bedzie cicho i wydajnie.
    --
    Pozdrawiam | Krzysiek
    C2D E...@...2GHz | Thermaltake Mini Typhoon 90 | Asus P5K

  • 13. Data: 2009-06-03 08:51:35
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Szarlih napisał(a):

    > do autora wątku: na Semprona to raczej Arctic Cooling Freezer 64 Pro

    No tego właśnie miałem na myśli, pozajączkowało mi się.

    A ten bezwiatrakowy Sonic Tower, warto zaryzykować?
    Sempron mi chyba się nie zagotuje, nawet przy pełnej mocy?

    Grafikę mam tylko tę zintegrowaną z płytą (GF 6100), dysk jeden.
    W sumie wentylator od zasilacza powinien wystarczyć...

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 14. Data: 2009-06-03 08:59:10
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    bosskg napisał(a):

    > http://www.proline.pl/sklep.php?prodid=SCY+SCKTN-200
    0 lub tanszy
    > http://www.proline.pl/sklep.php?prodid=PENTA+P7016

    Pierwszy całkowicie bez regulacji obrotów, drugi z ręczną...

    > Bedzie cicho i wydajnie.

    Dla mnie wystarczy cicho (ale naprawdę cicho, a nie
    "no i musze powiedziec ze toszke on wyje i nic z tym sie nie
    zrobic ale jak ktos gra to i tak tego nie slyszy"- z komentarza do
    pierwszej pozycji...).

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 15. Data: 2009-06-03 11:44:44
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Wed, 03 Jun 2009 08:45:07 +0200, Dominik & Co napisał(a):

    > Nie planuję na razie zmieniać procka, priorytetem jest
    > cisza, nie wydajność.

    ARCTIC COOLING FREEZER 64 PRO PWM ma minimalnie 900 rpm, więc przy dobrze
    wyciszonym kompie będzie go słychać. Ja do niego dodałem regulator i
    dodatkowo sterowanie przez SpeedFan. Teraz w spoczynku ma 450 rpm, a w
    stresie dochodzi chyba do 800 rpm (choć bez problemu mógłbym mu ustawić
    mniejsze max. obroty i by się nie przegrzewał), przy czym temperatura
    procka jest cały czas dość niska. Do ok. 600 rpm wentylator jest
    praktycznie niesłyszalny z normalnej (roboczej) odległości w dobrze
    wyciszonym kompie.
    Jak chcesz mieć ciszę, to dla tego procka wystarczy Freezer + regulator,
    nie trzeba aż Sonic Towera.

    --
    GLaF

  • 16. Data: 2009-06-03 11:51:28
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 3 Jun 2009 13:44:44 +0200, GLaF napisał(a):

> [...]
    > procka jest cały czas dość niska. Do ok. 600 rpm wentylator jest
    > praktycznie niesłyszalny z normalnej (roboczej) odległości w dobrze

    Ale jak to minimalnie 900rpm? Mój w idle nie wykręca więcej niż 600-700rpm
    a nie przeprowadzałem żadnych modyfikacji, w maksymalnym stresie nie
    przekroczył 1250rpm.

    --
    |Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
    AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro
    4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
    Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F, Asus Xonar DX

  • 17. Data: 2009-06-03 12:20:51
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Wed, 3 Jun 2009 13:51:28 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Ale jak to minimalnie 900rpm? Mój w idle nie wykręca więcej niż 600-700rpm
    > a nie przeprowadzałem żadnych modyfikacji, w maksymalnym stresie nie
    > przekroczył 1250rpm.

    Freezer 64 czy 7? W specyfikacji 64 ma minimalnie 900 rpm i mniej więcej
    tyle minimalnie miał u mnie. Byćmoże niektóre płyty mają większy niż
    standardowy zakres regulacji obrotów i dlatego można na nich uzyskać
    mniejsze obroty.

    --
    GLaF

  • 18. Data: 2009-06-03 12:49:29
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 3 Jun 2009 14:20:51 +0200, GLaF napisał(a):

> [...]
    > tyle minimalnie miał u mnie. Byćmoże niektóre płyty mają większy niż
    > standardowy zakres regulacji obrotów i dlatego można na nich uzyskać

    Freezer 64 Pro, jak stoi w sygnaturce.

  • 19. Data: 2009-06-03 13:04:28
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:h0565j$ce0$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > Mam procesor Sempron LE1100 na płycie ASUS M2N-MX SE PLUS
    > w obudowie Chiefteca BS-02W-W-W, na razie z oryginalnym
    > wentylatorem.
    >
    > Na jaki zamienić tenże oryginalny wentylator procesora?

    oryginalny jest całkiem cichy o ile włączymy regulację obrotów w biosie.
    Sempron LE nie potrzebuje w zasadzie żadnego mocnego chłodzenia. Można nawet
    całkowicie zdjąć wentylator i zostawić sam radiator a chłodzenie uzyskać
    tylko z tego co wywieje ten w zasilaczu. Dodam tylko, że wentylatory w
    zasilaczach chiefteca są dość głośne i dobrze je wymienić na coś cichszego.
    Dobrze też wyjąć celofanową przegródkę która zasłania dokładnie połowę
    wentylatora (montują ją w większości chiefteków), swoją drogą nie wiem po co
    oni je tam dają, raz, że zmniejsza przepływ powietrza o połowę, dwa powoduje
    głośniejszą pracę wentylatora.

  • 20. Data: 2009-06-03 13:11:14
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > A ten bezwiatrakowy Sonic Tower, warto zaryzykować?
    > Sempron mi chyba się nie zagotuje, nawet przy pełnej mocy?

    założe się, że dobrze chodziłby nawet z całkowicie wyjętym radiatorem tylko
    sam procesor w podstawce. W końcu to tylko 1900MHz i 45W TDP.