  • 1. Data: 2009-06-03 06:45:07
    Temat: Jaki wentylator procesora?
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Witam,

    Mam procesor Sempron LE1100 na płycie ASUS M2N-MX SE PLUS
    w obudowie Chiefteca BS-02W-W-W, na razie z oryginalnym
    wentylatorem.

    Na jaki zamienić tenże oryginalny wentylator procesora?
    Nie planuję na razie zmieniać procka, priorytetem jest
    cisza, nie wydajność. Teraz jest nie najgorzej, ale mam
    nadzieję, że dałoby się jeszcze coś jeszcze osiągnąć.

    Zastanawiam się pomiędzy ARCTIC COOLING ALPINE 64 GT PWM,
    a ARCTIC COOLING FREEZER 7 PRO PWM (niestety sporo
    droższy). A może warto przyjrzeć się jeszcze czemuś innemu?

    Dzięki za wszelkie uwagi.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 2. Data: 2009-06-03 07:02:45
    Temat: Re: Jaki wentylator procesora?
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Dominik & Co pisze:

    > a ARCTIC COOLING FREEZER 7 PRO PWM (niestety sporo
    > droższy). A może warto przyjrzeć się jeszcze czemuś innemu?

    Mam kilka tych w pracy na P4-kach (zamiast BOX-owych cooler'ków) i wcale
    takie ciche nie są (tylko nie wyją jak oryginały po prostu). ;)
    No i wielkie to to... :)

    Pzdr, OMSON

  • 3. Data: 2009-06-03 07:20:41
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    OMSON napisał(a):

    > Mam kilka tych w pracy na P4-kach (zamiast BOX-owych cooler'ków) i wcale
    > takie ciche nie są (tylko nie wyją jak oryginały po prostu). ;)
    > No i wielkie to to... :)

    No właśnie wielkie powinno być cichsze (większy radiator i wentylator).
    Ale skoro nie są cichsze od boxowych, to nie ma sensu...
    Dzięki za opinię.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 4. Data: 2009-06-03 07:40:24
    Od: BartekK <s...@N...org>

    OMSON pisze:

    > Mam kilka tych w pracy na P4-kach (zamiast BOX-owych cooler'ków) i wcale
    > takie ciche nie są (tylko nie wyją jak oryginały po prostu). ;)
    > No i wielkie to to... :)
    No to albo płyta nie steruje PWM tego wentylatora (wyłączone/brak), albo
    te P4 to jakieś 3GHz 125W grzałki, albo mieszają w zamkniętej obudowie
    gorącym powietrzem bez skutku, albo blaszki radiatora ci się pozapychały
    kurzem/futrem (niestety, tego typu radiatory szybko się zapychają bo
    mają wąskie szparki między cienkimi blaszkami, kocie futro + kurz
    potrafi zapchać w parę dni...)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2009-06-03 07:42:47
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Dominik & Co napisał(a):

    > droższy). A może warto przyjrzeć się jeszcze czemuś innemu?

    Jeszcze takie coś mi się rzuciło do oczu:
    http://www.allegro.pl/item650314537_pasywne_thermalt
    ake_sonic_tower_rev_2_s775_am2.html

    Semprona chyba nie powinienem ugotować?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 6. Data: 2009-06-03 08:01:38
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    OMSON jest autorem poniższej notatki:

    > Mam kilka tych w pracy na P4-kach (zamiast BOX-owych cooler'ków) i wcale
    > takie ciche nie są (tylko nie wyją jak oryginały po prostu). ;)

    a regulacja obrotów? bo słyszałem już ten cooler na E7200 i E8400 i
    całkiem cichutkie były. bez OC sobie nieźle radzi.

    do autora wątku: na Semprona to raczej Arctic Cooling Freezer 64 Pro
    pasuje, ten podany jest na LGA 775 Intela

    > No i wielkie to to... :)

    no raczysz żartować, jeden z mniejszych tego typu.
    nie mówiąc już o takich:
    http://xtreview.com/images/scythe%20Orochi%20(Scorc-
    1000)%2004.jpg

    ;)

    --
    _____
    _______________/ \_______________ |GG: 2822174

  • 7. Data: 2009-06-03 08:02:14
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 03 Jun 2009 09:02:45 +0200, OMSON napisał(a):

    > Mam kilka tych w pracy na P4-kach (zamiast BOX-owych cooler'ków) i wcale
    > takie ciche nie są (tylko nie wyją jak oryginały po prostu). ;)
    > No i wielkie to to... :)

    Musi być wielkie, jak ma być ciche :) Jak mawiał kobuszewski w pewnym
    skeczu: "praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb" ;)

    Ale z tym że to nie takie ciche to chyba jakiś problem ze sterowaniem
    obrotami, mam athlonowską wersję tego chłodzika i spisuje się dobrze i
    bezszelestnie.

    --
    |Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
    AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro
    4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
    Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F, Asus Xonar DX

  • 8. Data: 2009-06-03 08:34:36
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Dominik & Co pisze:

    > No właśnie wielkie powinno być cichsze (większy radiator i wentylator).
    > Ale skoro nie są cichsze od boxowych, to nie ma sensu...
    > Dzięki za opinię.

    Doprecyzuje - są o wiele cichsze od oryginałów ale nie dają całkowitej
    ciszy jakby ktoś oczekiwał.

    Pzdr, OMSON

  • 9. Data: 2009-06-03 08:36:00
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    BartekK pisze:

    > No to albo płyta nie steruje PWM tego wentylatora (wyłączone/brak), albo
    Płyta alesraki wiec wiesz ;)
    > te P4 to jakieś 3GHz 125W grzałki, albo mieszają w zamkniętej obudowie
    3,2GHz :)
    > gorącym powietrzem bez skutku, albo blaszki radiatora ci się pozapychały
    no jak - mówię o wrażeniach zaraz po instalacji cooler'a:)

    pzdr, OMSON

  • 10. Data: 2009-06-03 08:37:11
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Szarlih pisze:

    > no raczysz żartować, jeden z mniejszych tego typu.
    > nie mówiąc już o takich:
    > http://xtreview.com/images/scythe%20Orochi%20(Scorc-
    1000)%2004.jpg

    Nie osłabiaj mnie :)To wygląda jak groteska :)

    Pzdr, OMSON