  • Data: 2017-09-06 15:36:54
    Temat: Re: Jaki wybrać aparat kompaktowy???
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-09-05 o 23:04, jo44 pisze:

    > "Poczytam i napiszę własną." :) No bez jaj.
    > Rozumiem, że nie miałeś tego aparatu w zasięg wzroku.
    > Ja miałem i odradzam - kosztuje więcej niż 2k zł,
    > nadaje się raczej do fotografowania księżyca niż rodziny
    > na wycieczce. Daruj sobie (to do autorki wątku).
    > Jeśli jednak masz tyle kasy by go kupić to spraw sobie raczej
    > Panasonica LX100, ten da zadowolenie z fotografii. :)

    Jakieś argumenty?

    Niestety, nie miałem czasu zbyt wiele poczytać.
    Odnośnie A900:

    Raczej słaba matryca, do tego ciemny obiektyw - więc do fotografii
    Księżyca raczej niekoniecznie.

    Ogniskowa: 24-840 mm - więc bardzo dobrze. Tylko statyw może być
    potrzebny ;) - to tak w aspekcie czułości matrycy i jasności obiektywu.
    Ale za to ze statywu można próbować focić Księżyc.
    Jednak ma ponoć dobrą stabilizację.

    Posiada odchylany monitor - ogromny plus m.in. przy foceniu znad głowy
    lub z perspektywy żaby.

    Posiada tryby ręczne - to już prawie, jak lustrzanka ;)

    @Sysunia: może przeszkadzać mała czułość oraz ciemny obiektyw.
    Ogniskowej na "długim końcu" raczej nie będziesz używać. IMO jedyny plus
    z Twojego punktu widzenia, to dobry, odchylany ekran.

    Dla siebie może bym kupił (nie widziałem fotek z niego, ma ktoś linki?),
    ale Ty może poszukaj coś z jaśniejszym obiektywem i ze stabilizacją.

    Kolego jo44 - jakieś argumenty za LX100?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam