    Subject: Re: Jakie HDD teraz sie oplaca do NAS?
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: robot <a...@o...pl>
    Date: Fri, 17 Jan 2020 15:25:11 +0100

    W dniu 2020-01-09 o 11:09, Adam pisze:
> [...]
    2016) 1,1 GB czy "Zmartwychwstały" (Risen, 2016) 1,4 GB (przykłady z cda), które da
    się oglądać - ekran komputera nawet 24'' wielki nie jest, a telewizor ma swój
    dedykowany procesor obrazu który i tak dokłada skalowanie do 4k swoimi algorytmami.
    gdzie całość się jednak rozmywa.

    czy to z przepustowością LAN, czy to z szybkością nośnika danych (pendrajwa
    wetkniętego w telewizor).

    > Niedawno szukałem materiałów 4k.
    > Znalazłem ciekawy link:
    >
    > https://4kmedia.org/real-or-fake-4k/
    >
    > lista filmów z realnym 4k.
    >
    > Mam bodajże trzy filmy z realnym 4k, mają ponad 60GB. Oczywiście są tam też
    strumienie kilku ścieżek językowych.
    > Ja różnicę pomiędzy 4k a "udawanym" dość często widzę - zwłaszcza włosy, drobne
    tekstury mebli, ścian czy elementów wyposażenia.

    Pamiętajcie, że nadal praktycznie wszystkie (nowe) filmy są edytowane w formacie 2k i
    potem z powrotem powiększane do 4k.
    Nie wiem dlaczego tak się robi. Jeżeli ktoś wie, to niech się podzieli ta wiedzą.