    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Jakie dyski HDD do domowego serwera?
    Date: Thu, 11 Apr 2024 01:12:27 GMT

    On 2024-04-10, Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Właściwie to tak. Prawdopodobnie transcoding będzie miał miał miejsce, w
    > związku z postawieniem na tym serwera Plexa. Między innymi własnie po to
    > do komputera trafiła nienajnowsza, ale ciągle całkiem wydajna karta
    > graficzna GTX1060.

    Ale to działa w ten sposób, że jak masz słabe łącze to serwer stara się
    zmniejszyć ilość danych poprzez kompresowanie np. filmu "w locie". To
    się może zdarzać w przypadku, gdy masz kolekcję oryginalnych produkcji o
    wysokim "bitrate". Czy Twoja kolekcja to takie filmy? Np. skopiowane BD,
    zajmujące jakieś 20-40GB na godzinę filmu? A jak to są filmy, które
    zajmują Ci maks 2-3GB na godzinę, to każde normalne łącze to udźwignie.
    Plexa nie używam, ale mam Emby na 2ch serwerach, jeden to podstawowy NAS
    Qnap'a, drugi to bezwentylatorowy składak na jakimś celeronie. I takie
    cpu też wyrabiają się z transkodowaniem tylko, że idzie to po opcji
    "*fast" (emby wykorzystuje ffmpeg) co daje większy strumień wynikowy.
    Ale, że mam normalne wspołczesne łącze to nie ma to w praktyce za dużego
    znaczenia.

    > W oryginalnej wiadomości nie opisałem wszystkich zastosowań dla tego
    > sprzętu, jedynie te najbardziej podstawowe. Tak - zdaję sobie sprawę z
    > tego, że większość z nich byłby w stanie ogarnąć nawet prosty NAS.
    > Jednak nie wykluczam, że serwer przejmie także inne zadania. W chwili
    > obecnej i tak mam co najmniej jeden komputer właczony 24/7. Nieraz
    > zostawiałem włączone zadania, które mieliły się przez kilka dni. Teraz
    > po prostu przejmie je serwer.

    No ok, z tym, że jak te zadania są sporadyczne to MZ lepiej co Radosław
    już doradził. 2 maszyny.

    > Do tego mocniejszy sprzęt w dalszej perspektywie pozwoli na
    > eksperymenty, np. z analizowaniem obrazu z kamer przez jakieś biblioteki
    > do ML. Prostego NAS-a z małym, pasywnie chłodzonym procesorem
    > prawdopodobnie zajechałbym czymś takim. :)

    Zależy co chcesz analizować. Po prostu zobacz jakie chciałbyś tam
    konkretnie puszczać zadania, ale bądź realistą, bo z własnego
    doświadczenia wiem, że wiele takich planów to jest kategoria "a fajnie
    by było mieć kiedyś taką możliwość". A potem zostajesz z serwerem, który
    na okrągło żre 100-200W (zamiast 5-10W) a de facto robi tylko za serwer
    plików przez 99.9% czasu.

    --
    Marcin