    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jakie dyski HDD do domowego serwera?
    Date: Thu, 11 Apr 2024 11:30:27 +0200

    On 11.04.2024 08:43, Mateusz Bogusz wrote:

    > Dedykowany rejestrator na dedykowanych dyskach.

    Z jednej strony strony dedykowane urządzenie, które ma realizować swoje
    konkretne zadanie. Z drugiej nie chcę się zastanawiać czy po dołożeniu
    kolejnej kamery koło domu rejestrator z ekstremalnie energooszczędnym
    procesorem nie przestanie nagle wyrabiać przy jednoczesnym zapisie
    jednego streamu za dużo.

    > Jakiś NAS - Zyxel, QNAP, Synology itp.

    Za jakimś konkretnym modelem warto się rozglądać? Widzę, że na Allegro
    jest tego pełno, ale sporo to używane urządzenia z procesorami w stylu
    i5 czwartej generacji. Więc niezbyt sensowne rozwiązanie z punktu
    widzenia oszczędności prądu.
    Jaki model zapewni wydajność pozwalającą na rejestrowanie streamów z
    kamer, obsługę zasobów dyskowych w sieci lokalnej i obsługę Plexa, przy
    niewielkim poborze prądu?
    Dobrze by było, gdyby dało się na tym postawić normalnego Debiana, a nie
    kombinować z jakimiś własnościowymi systemami, które zaraz nie będą
    wspierane i nie dostaną aktualizacji. :)
    Preferowane urządzenia w obudowie do montażu rack 19", z czterema
    kieszeniami na dyski.

    > Jakiś "android box"-ish podłączony do telewizora/projektora/...z Kodi
    > skonfigurowanym na tego NAS-a.

    To nie są te same rzeczy. Plex to coś jak prywatny streaming, który mogę
    obsługiwać na DOWOLNYM urządzeniu z zainstalowanym klientem. W tym mogę
    także podczas odtwarzania przerzucić obraz/dźwięk na dowolnego
    Chromecasta w domu.
    Android/Linux box-ów czytających media z zasobu sieciowego próbowałem
    jeszcze w czasach, gdy Kodi nazywało się XBMC. Nigdy mnie to nie
    przekonało do siebie. To jest co najwyżej taka nowocześniejsza wersja
    odtwarzacza DVD, która nijak się ma do wygody streamingu.