  • Data: 2018-07-19 00:40:21
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale to jest usterka do której doprowadzają np. takie instrukcje jak
    > ładować prądem 10-godzinnym?

    Przecież wyżej masz o alternatorach i popsutych regulatorach napięcia :>

    > Że przez 10h ładować stałym natężeniem?
    > Żeby tak zrobić, to trzeba sterować napięciem, a ~po przekroczeniu
    > połowy ładowania to napięcie trzeba będzie zwiększać powyżej nominalnego
    > i w konsekwencji się ogniwo uszkadza.

    Nie. Masz zaawansowany prostownik ze stałym napięciem 40V 50A i
    regulacją (ograniczeniem prądu). Ograniczenie prądowe, powoduje że
    akumulator nie dostaje większego prądu niż 10% jego pojemności a zakres
    40V pozwala (bez ograniczenia) przy połączeniu bezpośrednim na przepływ
    prądu (przykładowo dla aku 50AH) na podanie mu 30A. Przy 10 godzinach
    ładowania, odparuje. Stąd zalecenia producenta że natężenie prądu nie
    powinno przekraczać 10% i układ sam to reguluje bo jest STABILIZATOREM.
    Widziałeś kiedyś stabilizator ręcznie kręcony co parę minut? :D
    Na dodatek, taka ładowarka sama się wyłączy po okresie ok 10h bo to w
    sumie zaawansowana maszynka :)

    > Instrukcje typu 10-godzinnym prądem, powinny dotyczyć natężenia
    > maksymalnego uzyskiwanego w trakcie ładowania na początku.

    Niestety nie mogą, bo rezystancja wewnętrzna akumulatora jest inna i
    inny jest wtedy prąd ładowania.
    Zauważ, że mieszasz pojęcia, stosując odczyt prądu ładowania z obwodu o
    stabilizacji napięciowej (czyli swojego [sorry] prostego/prostackiego
    prostownika) a nie prądowej i z góry masz ustalone maksymalne napięcie
    zasilania z prostownika a zarazem jego prąd w najwyższej wartosci w
    zalezności od rozładowania akumulatora. Te dane NIGDY nie są
    wyznacznikiem bo się różnią za każdym razem. Im większe będzie miał
    napięcie prostownik tym większy prąd popłynie. To błąd pomysłu/umysłu :)

    Producent NIE może podać innych wartości niż wspomniane bo pomiar
    napięcia podczas ładowania akumulatora (w zależności od ładowarek
    stałonapięciowych) jest na tyle różny, że jedna ładowarka będzie miała
    1V więcej i odczyt napięcia będzie wyższy co całkowicie zmienia czas
    ładowania. Niektórzy producenci podają pomiar gęstości elektrolitu i
    tutaj trzeba się zaopatrzyć w aerometr. Wystarczy wyższe/niższe napięcie
    w sieci energetycznej czy różnice na akumulatorze. Nikt przecież nie
    podłącza miernika amperogodzin jakie płyną do akumulatora i w sumie nie
    wiadomo ile dostał z obwodu, gdzie jak tutaj wszyscy piszą, czas jest
    nieistotny a nawet bredzą że pozostawienie na parę dni akumulatora pod
    prądem 1A go nie uszkadza a później biadolą że im się pojemność
    zmniejszyła albo elektrolit odparował, szczególnie przy bezobsługowych.

    Gdzieś tam nabazgrałem linki do producentów akumulatorów to sobie
    poszukaj i poczytaj a w sumie to te wartości znajdziesz w każdym manulau
    od producenta akumulatora.
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?