  • 1. Data: 2013-11-29 08:43:17
    Temat: Jazda o tej porze roku
    Od: Prawy <r...@g...com>

    Hej,
    powrót do jazdy na moto do pracy, parę kilometrów. Nateżenie ruchu wzrosło teraz po
    wakacjach i nie ma gdzie parkować, na moto może być zwyczajnie łatwiej niż autem.

    Teraz na co uważać, o czym trzeba pamiętać... te sprawy
    -liście
    -olejiście
    -lokalne podmrożenia gruntu
    -parujacy kask
    -odmróżenia palców
    -przez zamrożone szyby niedowidzący zaspali kierowcy
    -szybkie zmiany aury
    -jazda nocą
    -nieprzewidywalna przyczepność opon
    -ubranie na tyle komfortowe żeby pozwalało skręcać kierownica
    -skostniałe cielsko jest małoreaktywne
    -gorsza koncentracja przez mróz, właściwie żeby nie powiedzieć że w ogóle wolniej sie
    myśłi i reaguje w mrozie; to jest mocny argument przeciw wypadom zimą.

    co tam jeszcze...

  • 2. Data: 2013-11-29 13:44:34
    Temat: Re: Jazda o tej porze roku
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.11.2013 08:43, Prawy pisze:

    > -lokalne podmrożenia gruntu

    O, tak.

    > -parujacy kask

    Przy dobrym kasku z tą wkładką przeciw parowaniu nie ma problemu.

    > -odmróżenia palców

    Przy dobrych rękawicach (a najlepiej jeszcze osłonach na manetki) nie
    powinno być problemu.

    > -przez zamrożone szyby niedowidzący zaspali kierowcy

    Niektórzy jeszcze nie odśnieżają szyb...

    > -szybkie zmiany aury

    Ano.

    > -jazda nocą
    > -nieprzewidywalna przyczepność opon
    > -ubranie na tyle komfortowe żeby pozwalało skręcać kierownica

    Kilka cieńszych warstw i nie ma problemu. Ortalionowy gumowany
    "kondomik" na wierzch jest wskazany przy większych mrozach.

  • 3. Data: 2013-11-29 14:19:12
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Prawy <r...@g...com> wrote:

    > -odmróżenia palców

    Musisz mieć dobre rekawice. Mufki na kierownicę też są OK do miejskich
    prędkości. U mnie przy ok. 160 naciskają na klamki i długa jazda z taką
    prędkością sprawia, że palce zamiast z zimna drętwieją z trzymania
    klamki palcem, żeby się nie wciskała.

    I na deszcz uważaj, musisz mieć dobre ciuchy, bo jak cię zmoczy i wymrozi
    to zamarzniesz zanim dojedziesz.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 4. Data: 2013-11-29 16:33:27
    Od: "Leszek Karlik" <l...@g...com>

    On Fri, 29 Nov 2013 08:43:17 +0100, Prawy <r...@g...com> wrote:

    [...]
    > co tam jeszcze...

    Elektrycznie podgrzewana kamizelka i nagle jest dużo lepiej. :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    http://leslie.hell.pl/

  • 5. Data: 2013-11-29 17:03:29
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2013-11-29 16:33, Leszek Karlik pisze:
    > Elektrycznie podgrzewana kamizelka i nagle jest dużo lepiej. :-)

    Lepsze jest elektryczne podgrzewanie kanapy. Mam już matę grzewczą ale
    że motocykl już zadołowany na zimę to się tym zajmę w przyszłym roku.

    Adampio

  • 6. Data: 2013-11-29 23:49:06
    Od: therminator <therminator@_NOSPAM_interia.pl>

    Witaj,
    Generalnie największym zagrożeniem jest brak przyczepności i ogólna
    ciemność.
    Poranne przymrozki, przelotne opady, nie wpływają pozytywnie na
    przyczepność i widoczność (po ciemku na mokrym).
    Trzeba bardzo uważać, gdyż trzymanie opony poniżej 15-u stopni mocno spada
    a dokładanie do tego mokrego jest kuszeniem losu.
    Druga sprawa to fakt, że o tej porze roku trzeba się pilnować na drodze
    dwa razy bardziej. Raz że jest ciemno w drodze do i z pracy, dwa to, że
    kierowcy o tej porze roku nie uważają, gdyż motocykliści powinni już
    zimować maszyny a nie jeździć.
    Termika.
    Średniej jakości trójwarstwowy strój wytrzymuje do 5 stopni powyżej zera.
    Poniżej tej temp. trzeba się cieplej ubrać pod spód.
    Na rękawice nie ma mocnych. Albo mufy z ich wadami albo prawdziwe, zimowe
    rękawice, również z ich wadami. No chyba, że ktoś ma dobre rękawice,
    handbary i grzane manetki...
    Generalnie idzie jeździć, tylko gdzie przyjemność.
    Sam jeżdżę praktycznie do pierwszych przymrozków/opadów śniegu ( w tym
    roku do końca listopada), a potem przyjemność trzeba odłożyć do
    przedwiośnia.

    T.

  • 7. Data: 2013-11-30 22:48:55
    Od: twardziejszy <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    On 29.11.2013 23:49, therminator wrote:
> [...]
    > Sam jeżdżę praktycznie do pierwszych przymrozków/opadów śniegu ( w tym
    > roku do końca listopada), a potem przyjemność trzeba odłożyć do

    Ja już wyjąłem i zabrałem do chaty akumulator. Ale Tadka pierdoły
    wypunktowane przez autora wątku walą -
    http://forum.yamahaxt.pl/viewtopic.php?f=20&t=838

    Szacun Tadek!

    --
    pzdr

  • 8. Data: 2013-12-01 15:52:08
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 29-11-2013 08:43, Prawy pisze:
    > co tam jeszcze...

    -reumatyzm na starość
    -spore ryzyko wcześniejszego kalectwa

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 9. Data: 2013-12-02 11:40:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.12.2013 15:52, Zakonspirowany pisze:

    > -reumatyzm na starość

    Przy dobrym wdzianku, a jeszcze lepiej jakichś osłonach (jak w skuterze
    czy np. solidnie obudowanym motocyklu turystycznym z osłonami na
    manetki) - nie przesadzajmy.

    > -spore ryzyko wcześniejszego kalectwa

    Jak się jeździ z głową, to przy ładnej pogodzie nie jest gorzej jak
    latem. Gorzej jak coś pada... Albo zamarza i rozmarza na zmianę...
    Tudzież zalega.

  • 10. Data: 2013-12-02 12:10:48
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 02-12-2013 11:40, Andrzej Lawa pisze:
    > Przy dobrym wdzianku [...] - nie przesadzajmy.

    I tu tkwi szkopuł - jeśli mam poświęcać pół godziny szykowania (ubranie,
    a później jego zmiana na cywilne), by w jedną stronę przejechać kilka
    kilometrów, to z doby ubywa cała godzina.

    > Gorzej jak coś pada... Albo zamarza i rozmarza na zmianę...

    No otóż to, że w zimie na odcinku ze słońcem możesz mieć czarne i suche,
    a kawałek dalej przymarznięty fragment. Nie ma szans przewidzieć i
    trzeba się nastawić, że czarne jest białe, a mokre zamarznięte, jednak
    jazda w takim trybie do przyjemności nie należy.

    --