    From: AL <a...@s...tam.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jest postęp w GSM (czy tylko w GUI)?
    Date: Wed, 28 Sep 2016 09:18:14 +0200

    On 2016-09-27 20:26, Andrzej wrote:

    > 6-7 cm grubości oznaczałoby, że telefon jest grubszy niż szerszy (w
    > przypadku 7 cm - niemal o połowę). Zdjęcie, do którego podałeś link,
    > niczego takiego nie sugeruje.
    >
    > Myślę, że zwyczajnie przesadzasz. Miałem GA628 i Motorolę d160, mające ok.
    > 3 cm grubości. Ustrojstwo ponad dwa razy grubsze byłoby nieużywalne.

    To że Ty nie miałeś, nie znaczy, że nie było.

    Ta wersja jest ok 3.2cm gruba (bateria standardowa) i pewnie tką miałeś.
    http://www.mgsm.pl/pl/katalog/ericsson/ga318/galeria
    /ericsson-ga318-02/

    A teraz zobacz sobie na ten model (też GA318) - ma grubszą - min o 1 cm:
    https://ericssoners.wordpress.com/2014/10/05/ga318/

    Ja miałem z powiększoną baterią z dodatkowym garbikiem w dolnej części.
    Więc faktycznie - może 7cm przesadziłem :), ale 4 w górnej i 5cm w
    dolnej części miał spokojnie.
    Był mniej więcej (o ile nie bardziej) tak gruby jak szeroki.
    Spokojnie stawiałem go pionowo na półce.
    Ale to był rok 1996/97, więc nikogo to nie raziło, bo mało kto miał
    telefon swój własny (często były w firmach jedynie 'służbowe').

    Następny telefon, to Alcatel Easy (na obecne czasy wielgaśny telefon z
    dodatkowo zasuwaną klapką na klawiaturze robił się jeszcze grubszy), w
    1998 wydawał mi się baardzo kompaktowy i nowoczesny po E GA318.
    http://mgsm.hu/popup/gallery.php?shop=gsm&mf_id=1&mo
    d_id=15&sub_mod_id=440&name=Alcatel+OT+Easy+
    :)