    Subject: Re: Kable HDMI - jak odróznic dobre od zlych?
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Date: Tue, 28 Aug 2018 23:54:14 +0200

    W dniu 2018-08-28 o 23:45, zhbick pisze:
    > Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Zazwyczaj. Czasami jednak słaby kabel potrafi zaskoczyć błędami
    > transmisji, przez co pojawiają się artefakty przypominające te od
    > uszkodzonej pamięci VRAM lub obraz szarpie.

    > Ojej :) Twierdzisz, że jak cyfrowy sygnał jest, to jest idealny? :)
    > Korzystasz czasem z telefonu komórkowego w miejscu ze słabym zasięgiem?

    Tak. Cyfrowy sygnał jest praktycznie idealny. Zakres błędów jest bardzo
    wąski, co oznacza, że przejście od idealnego do beznadziejnego sygnału
    odbywa się bardzo szybko.

    Co do telefonów - gdy projektowałem sieć GSM (około 15 lat temu) to
    telefony miały 7 poziomów jakości sygnału audio - w zależności od
    warunków propagacji. Najlepsza jakość wymagała pasma 13 kbit/s oraz
    około 1 MIPS'a mocy obliczeniowej telefonu do przeprowadzania kodowania
    sygnału. W gorszych warunkach propagacji jakość się pogaraszała ze
    względu na mniejszy strumień danych.

    Jednak cyfrowe sygnały są znacznie odporniejsze na zakłócenia od
    analogowych a metody detekcji i korekcji błędów jeszcze dodatkowo
    działają na korzyść cyfrówki.

    Wracając do przesyłania kablami - jest jak napisałem na początku: jeśli
    na oko obraz przesłany wydaje się dobry - to znaczy, że jest idealny.
    Idealny - czyli każdy bit na jednym końcu kabla jest taki sam jak na
    drugim.

    --
    MN